Hangi pedalı&prosesörü alsam? Yeni başlayanlar için tavsiye başlığı

Merhaba,

amfi hantallığından kurtulup prosesör + ses sistemine(ref monitör fiyatları çok fazla ses sistemi prosesörle olabilir diye düşündüm [??])

vst önermeyin çünkü yeterli pc yok şuan için.
Amfi olarak tvp 15 var çaldığım tonlar hi-gain bol drivelı tonlar.

ne diyorsunuz bu fikre? He evet çok mantıklımdiyorsanız kullanıcı dostu olması ve sert tonlar için hangi marka model
 
Merhaba,

amfi hantallığından kurtulup prosesör + ses sistemine(ref monitör fiyatları çok fazla ses sistemi prosesörle olabilir diye düşündüm [??])

vst önermeyin çünkü yeterli pc yok şuan için.
Amfi olarak tvp 15 var çaldığım tonlar hi-gain bol drivelı tonlar.

ne diyorsunuz bu fikre? He evet çok mantıklımdiyorsanız kullanıcı dostu olması ve sert tonlar için hangi marka model
Prosesör + ses sistemi tvp 15 den daha iyi sonuç vermeyecektir düşüncesindeyim.
 
Prosesör + ses sistemi tvp 15 den daha iyi sonuç vermeyecektir düşüncesindeyim.
Açıkçası o konuda ben de tereddütlüyüm. Hadi baba bi ses kartı + bias fx neural fln olsa her türlü okey dicem de prosesör konusunu bilemedim. Açıkçası burdaki bilirkişiler mantıklı olur diye hemfikir olsa düşündğğm prosesör moer 200 vs.
Tvp 15 de başarılı bi amfi sonuçta. Ne olur bilemedim
 
Açıkçası o konuda ben de tereddütlüyüm. Hadi baba bi ses kartı + bias fx neural fln olsa her türlü okey dicem de prosesör konusunu bilemedim. Açıkçası burdaki bilirkişiler mantıklı olur diye hemfikir olsa düşündğğm prosesör moer 200 vs.
Tvp 15 de başarılı bi amfi sonuçta. Ne olur bilemedim

Alternatifleriniz arasındaki ekipmanlar çok farklı sinyal zincirlerine ihtiyaç duyacak bileşenler. Öncelikle buna karar vermek lazım.

Ge200 gibi bir aleti öne çıkaran en büyük etken IR Loader özelliği ile tonunuzu çok daha organik bir hissiyata taşımanız. Bunun üstüne de markanın algoritması, DSPsi - artık etki eden neyse - sayesinde tuşe tepkisinin kalitesi, yanında da amfi, pedal vb çokluğu, audio interface olarak kullanılabilirliği. Siz bu aleti TVP15e bağlarsanız, IR loader özelliğini unutmak lazım çünkü TVP üzerinde Katanalarda olduğu gibi flat response bir hoparlör yok, geleneksel formda, çok da kaliteli olduğunu düşünmediğim bir 1x10 hoparlör var. Bu noktada bu amfiye ge200 bağlamak size sadece amfi kafası ve fx pedalı çeşitliliği sağlar ama bunların tamamının performansının en üst noktası, amfi hoparlörünüz tarafından limitlenecektir.

Planın bu şekilde olmadığının farkındayım ancak benzer şekilde yukarıdaki denklemden TVPi çıkartıp, yerine "ses sistemi"ni koyduğumuzda durum daha da kaotik bir hal alacaktır. Çünkü az önceki senaryoda en azından sinyali sese çeviren mekanizma gitar ile kullanılmak prensibi ile üretilmiş bir bileşendi. Ses sistemleri ise çok amaçlı üretilen, sesi makyajlayan, stereo image konusunda referans monitörlere kıyasla yanıltıcı sonuçlar verebilen, gitar ile kullanılmaması için daha birçok farklılığı içinde barındıran öğeler. Bu nedenle bence tamamen uzak durulması gereken bir alternatif.

Anladığım kadarıyla iş günü kurtarmaktan ziyade kalıcı bir çözüm üretmek. Hal böyle olunca derdinizi tam olarak çözecek ürünlerin dışında herhangi birşeye para harcamak sadece bu çözümden uzaklaşmaya neden olur. İlk yapılması gereken bir Ge200 veya alternatifleri ürünlerden birini temin etmek olabilir. Bunu alırken audio interface olarak kullanılabilen markaların ürünlerini tercih etmek hem ses kartı ihtiyacını ortadan kaldıracak hem de neural vb ürünleri istendiğinde kullanılabilir bir pozisyona sokacaktır.

İlerleyen vakitte de düzgün bir duyum için biraz daha para biriktirdikten sonra hiç yoksa Mackie CR4 benzeri daha bedroom player odaklı monitörlere yönelmek, işin içine ciddi mix ihtiyaçları girmediği takdirde kalıcı bir çözüm sağlayacaktır. Bu süre zarfında da ortalama bir referans kulaklığı, ses sistemine denk bir paraya temin edilebilirse en azından daha dengeli bir duyum ile çalmaya olanak sağlar. Kulaklık da hergün olmasa da muhakkak belirli periyotlarda belirli işler için kayıtla uğraşan herkese lazım olabilecek bir ürün olduğundan, fiyat/performans bir ürün almak bir kayıp da yaratmaz.

Bu senaryoda TVP15'de tamamen elden çıkartılabilir. Belki başkaları "Monitörden duymakla kabinden duymak aynı şey değil." gibi önermelerde bulunabilir ama 1x10 hoparlör ile de zaten pek keyif alınacak bir durum yok ortada. İmkanlar ve ortam müsait olursa prosesör ucuna bir power amp bir 4x12 kabin bağlanır, o zaman "best of both worlds" dedikleri duruma erişilir.
 
Üs
Alternatifleriniz arasındaki ekipmanlar çok farklı sinyal zincirlerine ihtiyaç duyacak bileşenler. Öncelikle buna karar vermek lazım.

Ge200 gibi bir aleti öne çıkaran en büyük etken IR Loader özelliği ile tonunuzu çok daha organik bir hissiyata taşımanız. Bunun üstüne de markanın algoritması, DSPsi - artık etki eden neyse - sayesinde tuşe tepkisinin kalitesi, yanında da amfi, pedal vb çokluğu, audio interface olarak kullanılabilirliği. Siz bu aleti TVP15e bağlarsanız, IR loader özelliğini unutmak lazım çünkü TVP üzerinde Katanalarda olduğu gibi flat response bir hoparlör yok, geleneksel formda, çok da kaliteli olduğunu düşünmediğim bir 1x10 hoparlör var. Bu noktada bu amfiye ge200 bağlamak size sadece amfi kafası ve fx pedalı çeşitliliği sağlar ama bunların tamamının performansının en üst noktası, amfi hoparlörünüz tarafından limitlenecektir.

Planın bu şekilde olmadığının farkındayım ancak benzer şekilde yukarıdaki denklemden TVPi çıkartıp, yerine "ses sistemi"ni koyduğumuzda durum daha da kaotik bir hal alacaktır. Çünkü az önceki senaryoda en azından sinyali sese çeviren mekanizma gitar ile kullanılmak prensibi ile üretilmiş bir bileşendi. Ses sistemleri ise çok amaçlı üretilen, sesi makyajlayan, stereo image konusunda referans monitörlere kıyasla yanıltıcı sonuçlar verebilen, gitar ile kullanılmaması için daha birçok farklılığı içinde barındıran öğeler. Bu nedenle bence tamamen uzak durulması gereken bir alternatif.

Anladığım kadarıyla iş günü kurtarmaktan ziyade kalıcı bir çözüm üretmek. Hal böyle olunca derdinizi tam olarak çözecek ürünlerin dışında herhangi birşeye para harcamak sadece bu çözümden uzaklaşmaya neden olur. İlk yapılması gereken bir Ge200 veya alternatifleri ürünlerden birini temin etmek olabilir. Bunu alırken audio interface olarak kullanılabilen markaların ürünlerini tercih etmek hem ses kartı ihtiyacını ortadan kaldıracak hem de neural vb ürünleri istendiğinde kullanılabilir bir pozisyona sokacaktır.

İlerleyen vakitte de düzgün bir duyum için biraz daha para biriktirdikten sonra hiç yoksa Mackie CR4 benzeri daha bedroom player odaklı monitörlere yönelmek, işin içine ciddi mix ihtiyaçları girmediği takdirde kalıcı bir çözüm sağlayacaktır. Bu süre zarfında da ortalama bir referans kulaklığı, ses sistemine denk bir paraya temin edilebilirse en azından daha dengeli bir duyum ile çalmaya olanak sağlar. Kulaklık da hergün olmasa da muhakkak belirli periyotlarda belirli işler için kayıtla uğraşan herkese lazım olabilecek bir ürün olduğundan, fiyat/performans bir ürün almak bir kayıp da yaratmaz.

Bu senaryoda TVP15'de tamamen elden çıkartılabilir. Belki başkaları "Monitörden duymakla kabinden duymak aynı şey değil." gibi önermelerde bulunabilir ama 1x10 hoparlör ile de zaten pek keyif alınacak bir durum yok ortada. İmkanlar ve ortam müsait olursa prosesör ucuna bir power amp bir 4x12 kabin bağlanır, o zaman "best of both worlds" dedikleri duruma erişilir.
Üstad değerli yorum ve fikirlerin için teşekkür ediyorum. Ekipman bilgin dışında istekler analiz etme konusunda da mükemmelsin açıkçası !🙂 kesinlikle isteğim kalıcı çözüm.. sürekli onu al bunu çıkar şunu çıkar yapamam yapmakta istemem . İşim bu değil benim hobi olarak ilgileniyorum (Zaman ne getirir tabiki bilinmez) . Kabin farklo Tribiyle alakalı değil fakat kulaklık yerine hoparlörden dinlemek çalmak daha hoşuma gidiyor .
Şuan sizden aldığım bilgi ve fikirleri kendi isteklerimle birleştirdiğimde
Kaliteli bir prosesör (ge 200 dedim ama drive konusunda başaralı başka modelller tavsiyesi alırım) + bir ref monitör (tek olarak kullanılabilir mi illa çift mi kullanmak gerekir?) alıp tvp yi satmak mantıklı gibi duruyor. Çok teşekkürler
 
Alternatifleriniz arasındaki ekipmanlar çok farklı sinyal zincirlerine ihtiyaç duyacak bileşenler. Öncelikle buna karar vermek lazım.

Ge200 gibi bir aleti öne çıkaran en büyük etken IR Loader özelliği ile tonunuzu çok daha organik bir hissiyata taşımanız. Bunun üstüne de markanın algoritması, DSPsi - artık etki eden neyse - sayesinde tuşe tepkisinin kalitesi, yanında da amfi, pedal vb çokluğu, audio interface olarak kullanılabilirliği. Siz bu aleti TVP15e bağlarsanız, IR loader özelliğini unutmak lazım çünkü TVP üzerinde Katanalarda olduğu gibi flat response bir hoparlör yok, geleneksel formda, çok da kaliteli olduğunu düşünmediğim bir 1x10 hoparlör var. Bu noktada bu amfiye ge200 bağlamak size sadece amfi kafası ve fx pedalı çeşitliliği sağlar ama bunların tamamının performansının en üst noktası, amfi hoparlörünüz tarafından limitlenecektir.

Planın bu şekilde olmadığının farkındayım ancak benzer şekilde yukarıdaki denklemden TVPi çıkartıp, yerine "ses sistemi"ni koyduğumuzda durum daha da kaotik bir hal alacaktır. Çünkü az önceki senaryoda en azından sinyali sese çeviren mekanizma gitar ile kullanılmak prensibi ile üretilmiş bir bileşendi. Ses sistemleri ise çok amaçlı üretilen, sesi makyajlayan, stereo image konusunda referans monitörlere kıyasla yanıltıcı sonuçlar verebilen, gitar ile kullanılmaması için daha birçok farklılığı içinde barındıran öğeler. Bu nedenle bence tamamen uzak durulması gereken bir alternatif.

Anladığım kadarıyla iş günü kurtarmaktan ziyade kalıcı bir çözüm üretmek. Hal böyle olunca derdinizi tam olarak çözecek ürünlerin dışında herhangi birşeye para harcamak sadece bu çözümden uzaklaşmaya neden olur. İlk yapılması gereken bir Ge200 veya alternatifleri ürünlerden birini temin etmek olabilir. Bunu alırken audio interface olarak kullanılabilen markaların ürünlerini tercih etmek hem ses kartı ihtiyacını ortadan kaldıracak hem de neural vb ürünleri istendiğinde kullanılabilir bir pozisyona sokacaktır.

İlerleyen vakitte de düzgün bir duyum için biraz daha para biriktirdikten sonra hiç yoksa Mackie CR4 benzeri daha bedroom player odaklı monitörlere yönelmek, işin içine ciddi mix ihtiyaçları girmediği takdirde kalıcı bir çözüm sağlayacaktır. Bu süre zarfında da ortalama bir referans kulaklığı, ses sistemine denk bir paraya temin edilebilirse en azından daha dengeli bir duyum ile çalmaya olanak sağlar. Kulaklık da hergün olmasa da muhakkak belirli periyotlarda belirli işler için kayıtla uğraşan herkese lazım olabilecek bir ürün olduğundan, fiyat/performans bir ürün almak bir kayıp da yaratmaz.

Bu senaryoda TVP15'de tamamen elden çıkartılabilir. Belki başkaları "Monitörden duymakla kabinden duymak aynı şey değil." gibi önermelerde bulunabilir ama 1x10 hoparlör ile de zaten pek keyif alınacak bir durum yok ortada. İmkanlar ve ortam müsait olursa prosesör ucuna bir power amp bir 4x12 kabin bağlanır, o zaman "best of both worlds" dedikleri duruma erişilir.
Bir de şunu da belirtiyim beni bu yöne iten şey geçen farkettiğim ve sizi de fazlasıyla doğrulayan bir durum. Ayarları değiştirmeden kulaklıkla(bildiğin oem iphone kulaklığı) çaldığımda tonun daha parlak gelmesi. Dedim ozaman başka bir ses organı gerekiyor 🙂 ref monitör veya hoparlör önerilerine açığım.

şunu da merak etmedim değil açıkçası.
Cr4 +ge 200 demek 4000 civarı bir para demek. Bu 4000 liralık setup nasıl bir ton verir çünkü 4000 tl ye güzel cidden iyi bir amfi alınabilir .
 
Son düzenleme:
@Cclef Rica ederim öncelikle. Kulaklık konusunda, kesinlikle monitör, kabin vb kaynaklardan dinlemek çok daha rahat ettiriyor. Yapımız gereki başımızı hareket ettirdiğimizde ses kaynağına olan konum değişimimize bağlı olarak sesteki değişmeleri insan istemsizce bekliyor. Kulaklıkla sürekli sabit bir şekilde sese maruz kalmak, dinleme süresi arttıkça yormaya başlıyor. Ancak kayıt vb işlemlerde daha odaklı iş yapmak için de el altında düzgününden bir tane olması elzem. Ama doğrudan monitöre yürünebiliyorsa, elbette monitör tercih edilmeli.

Cr4'de özünde multimedya hoparlörü diye imal edilen ama kayıt vb niyetiyle bedroom player dediğimiz insanlar tarafından kullanılmaya yönelik yapılan bir ürün. Farklı markalar çok daha kötü denklerini adını referans hoparlörü koyup satabiliyor. Yanına koyduğunuz ge200 ise yine hi-gain işlerde gerçek bir amfiden fark hissettirmeyecek kalitede bir ürün. Bunu kendi onlarca kafa amfiyi prova ve kayıtta kullanmak ve 2010 yılından beri dijital aletleri, VSTleri de kurcalamak sonucundaki tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ama "bence" olduğu unutulmamalı. 4000 Tl kıyasına gelince ise, malesef 4000 Tlye idare eder bir pratik amfisi alınıyor bu devirde. Eğer kaliteli bir amfi istiyorsanız, düzgün markaların lunchbox boyutu amfileri bile 8 - 10K civarına gelmiş durumda diye biliyorum. Hadi ikinci elde çok daha ucuza bulundu, yanına kabini, önüne boosterı, birkaç FX pedalı derken olay malesef 20Klara yaklaşıyor. Ancak bir dijital modelleme cihazının IR kısmına Ownhammer gibi tertemiz iş yapan markaların Mesa, Marshall, Diezel, Orange vb birçok markanın kabini ile ürettiği IR dosyasını koyduğunuzda sisteminize o kabini eklemiş oluyorsunuz. Sırf bu bile size 5 - 10 - 15K tasarruf sağlıyor.

Burada da tek sıkıntı şu. Duymak istediğiniz ses bir kabinin önünde duran kendi kulaklarınıza gelen ses mi yoksa bir kabin önüne yerleştirilen mikrofonun algıladığı ses mi? Eğer olayınız bir şarkı açıp ona eşlik etmekse, IR dosyaları ile çok daha "mix ready" bir ton elde edip, daha şarkı gibi(?) duyulan bir ton sağlarsınız, ama derdiniz kabin önünde durup, kabinin yarattığı sesin kulaklarınıza ulaşmasıysa bir amfi almak daha mutlu edebilir çalım keyfi açısından.

Bu ikilemde ben oyumu her zaman dijitalden yana kullanıyorum. Evinde 4x12 kabin olup açabilen birisi olarak, akşam işten eve gelip gitarı Ge300'üme saplayıp Hs7'den duyarak doğrudan çalma miktarım, Ge300ü kablolayıp, powera yönlendirip, oradan kabini açıp çalma miktarımdan çk daha fazla. İnsan bazen o 3 dakikalık işe bile erinebiliyor. Ama vakit ve keyfim yerinde olup canım istediğinde kabinin odada yarattığı rezonansı hissederek çalmanın eğlencesi de her zaman referans monitörlerden daha fazla. Olay eldeki para, yapılmak istenen ve kullanılan alan arasında makul bir noktayı bulmaya bakıyor.
 
@Cclef Rica ederim öncelikle. Kulaklık konusunda, kesinlikle monitör, kabin vb kaynaklardan dinlemek çok daha rahat ettiriyor. Yapımız gereki başımızı hareket ettirdiğimizde ses kaynağına olan konum değişimimize bağlı olarak sesteki değişmeleri insan istemsizce bekliyor. Kulaklıkla sürekli sabit bir şekilde sese maruz kalmak, dinleme süresi arttıkça yormaya başlıyor. Ancak kayıt vb işlemlerde daha odaklı iş yapmak için de el altında düzgününden bir tane olması elzem. Ama doğrudan monitöre yürünebiliyorsa, elbette monitör tercih edilmeli.

Cr4'de özünde multimedya hoparlörü diye imal edilen ama kayıt vb niyetiyle bedroom player dediğimiz insanlar tarafından kullanılmaya yönelik yapılan bir ürün. Farklı markalar çok daha kötü denklerini adını referans hoparlörü koyup satabiliyor. Yanına koyduğunuz ge200 ise yine hi-gain işlerde gerçek bir amfiden fark hissettirmeyecek kalitede bir ürün. Bunu kendi onlarca kafa amfiyi prova ve kayıtta kullanmak ve 2010 yılından beri dijital aletleri, VSTleri de kurcalamak sonucundaki tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ama "bence" olduğu unutulmamalı. 4000 Tl kıyasına gelince ise, malesef 4000 Tlye idare eder bir pratik amfisi alınıyor bu devirde. Eğer kaliteli bir amfi istiyorsanız, düzgün markaların lunchbox boyutu amfileri bile 8 - 10K civarına gelmiş durumda diye biliyorum. Hadi ikinci elde çok daha ucuza bulundu, yanına kabini, önüne boosterı, birkaç FX pedalı derken olay malesef 20Klara yaklaşıyor. Ancak bir dijital modelleme cihazının IR kısmına Ownhammer gibi tertemiz iş yapan markaların Mesa, Marshall, Diezel, Orange vb birçok markanın kabini ile ürettiği IR dosyasını koyduğunuzda sisteminize o kabini eklemiş oluyorsunuz. Sırf bu bile size 5 - 10 - 15K tasarruf sağlıyor.

Burada da tek sıkıntı şu. Duymak istediğiniz ses bir kabinin önünde duran kendi kulaklarınıza gelen ses mi yoksa bir kabin önüne yerleştirilen mikrofonun algıladığı ses mi? Eğer olayınız bir şarkı açıp ona eşlik etmekse, IR dosyaları ile çok daha "mix ready" bir ton elde edip, daha şarkı gibi(?) duyulan bir ton sağlarsınız, ama derdiniz kabin önünde durup, kabinin yarattığı sesin kulaklarınıza ulaşmasıysa bir amfi almak daha mutlu edebilir çalım keyfi açısından.

Bu ikilemde ben oyumu her zaman dijitalden yana kullanıyorum. Evinde 4x12 kabin olup açabilen birisi olarak, akşam işten eve gelip gitarı Ge300'üme saplayıp Hs7'den duyarak doğrudan çalma miktarım, Ge300ü kablolayıp, powera yönlendirip, oradan kabini açıp çalma miktarımdan çk daha fazla. İnsan bazen o 3 dakikalık işe bile erinebiliyor. Ama vakit ve keyfim yerinde olup canım istediğinde kabinin odada yarattığı rezonansı hissederek çalmanın eğlencesi de her zaman referans monitörlerden daha fazla. Olay eldeki para, yapılmak istenen ve kullanılan alan arasında makul bir noktayı bulmaya bakıyor.
Aklın yolu bir üstad.
bir ge 200(veya pod 500 vs) bir de ref monitör sanırsam . Anlattıklarınızdan yola çıkarak tecrübenize de saygı duyarak ve güvenerek istediğim şeyleri sağlayan bileşenlerin bunlar olduğu bariz belli. Önemli olan cebe göre ürün seçimi olacak artık
 
TVP15 gayet iyi bir amfi, illa onu aşan bir çözüme gidilecekse para harcanacak bu net.

@blackfriday666 olayı süper anlatmış ama onun yaptığı şekilde uğraşmayacak ve yatırım yapmayacaksanız haa bu da olur diye yola çıkmayın ... forum nice ucuz prosesör ve dandik ses sisteminden illallah diyip tekrar TVP almaya çalışanlar da gördü 🙂

fikir vermesi açısından: ... GE250 ve Alto TX210 kullanıyorum gayet başarılı ama eğer birkaç ton yetiyorsa prosesörün tüm nimetleri kullanılmayacaksa TVP'den de öyle aman aman üstün diyemem. Bu arada TVP kullandım hatta Silverline var şu anda önümde.
 
TVP15 gayet iyi bir amfi, illa onu aşan bir çözüme gidilecekse para harcanacak bu net.

@blackfriday666 olayı süper anlatmış ama onun yaptığı şekilde uğraşmayacak ve yatırım yapmayacaksanız haa bu da olur diye yola çıkmayın ... forum nice ucuz prosesör ve dandik ses sisteminden illallah diyip tekrar TVP almaya çalışanlar da gördü 🙂

fikir vermesi açısından: ... GE250 ve Alto TX210 kullanıyorum gayet başarılı ama eğer birkaç ton yetiyorsa prosesörün tüm nimetleri kullanılmayacaksa TVP'den de öyle aman aman üstün diyemem. Bu arada TVP kullandım hatta Silverline var şu anda önümde.
Amfidaş teşekkürler cevap için . Beni bu türlü bir arayışa iten şey geçen gün yaşadığım olay.
olay şu ;
Dandik iphone kulaklığını amfiye taktığımda amfiden daha parlak ton almam. Dedimki modellemeleri iyi ama demekki hoparlör sıkıntılı.
bu arada ek bilgi, apartmanda yaşıyorum ve bu ref monitör prosesör olayını kurmayı düşündüğüm oda 2.5 x 2.5.
Yani kısık ses kullanmak zorunda olan (kısık sesten şikayetim yok hiç bi yeri inletme merakım yok 🙂 )biriyim .
ama gitar maun, manyetik sh4.
Sevdiğim ton higain bol drive ortalama üstü reverb.
he prosesör alsam en fazla bir kaç şeyini kullanıcam
. Drive, reverb, delay, comp. He bide belki loop ve cidden iyiyse wah. Bilmiyorum gerek var mı (?)
Gönlümden geçen 2 tane 4" ref. + pc + bias .
ama pcler cidden çok pahalı. O yüzden prosesör + ref monitör sanki istediğimi verecek düşüncesine katıldım.
He bu arada tvp 15 gerçekten çok başarılı bi amfi hiç lafım yok cidden beğenerek aldım hala da beğeniyorum .
 
GE250 ve Alto TX210 kullanıyorum gayet başarılı

Hem başlığın sürekliliğini sağlamak hem de tecrübemdeki boşlukları bilgisine güvendiğim insan görüşleriyle doldurmak amacıyla yeni bir soru yönelteyim son sohbet üzerine. Sayın hocam, aktif aporliför mü yoksa referans monitör mü? Bana bu sistemler çok arada kalmış hissettiriyor. Flat response ses iletimi sağlayan araçlar bir stüdyo/kayıt ortamı bileşeni olmalı gibi geliyor. Diğer taraftan kabin dediğimiz olayın asla yerinin değiştirilememesinin en büyük sebebi yarattığı titreşim, havayı itme hissiyatı, biraz yanlış bir analoji olmakla birlikte "analog" bir şekilde sesi üretmesi ve bu üretim esnasında karşısında oturana, oturduğu sandalyeden, bastığı zeminden bile ulaştırabildiği bir hissiyat.

Hal böyle olunca ben hep bir kaynağın karşısına oturup çalacaksam bu kabin olmalı, derdim flat response duymaksa da hem kayıt, hem çalım, hem günlük kullanım vb işlerimi yapabileceğim orta üst bir FR ses kaynağı olarak referans monitör kullanımı mantıklı diye düşünüyorum. Ama sizin kullandığınız Alto ve benzeri ürünler sadece "kabin" yerini doldurabilecek ürünler gibi geliyor, alıp masaya koyup şarkı dinleyemem, mix yapsam kontrol edemem, kayıt alıyor olsam beeeelki, gibi geliyor.

Change my mind diyerek, farklı tecrübeleriniz varsa duymayı çok isterim. Hem ileride başlıkta geriye dönüp araştırma yapan arkadaşlara da yardımcı olur belki.
 
O kadar güzel yorumlamışsın ki, ben seni değil sen benim fikrimi değiştirdin neredeyse. Kesinlikle öyle ... daha ulvi hedeflerim olsa Yamaha HS8 veya Rokit 7 inch çeker ilerlerim.
Alto'nun faydaları (benim ihtiyaçlarıma göre):

1- Hafif olması. Sabit bir düzenim yok sağa sola yer değiştiriyorum aletleri. Geçen seneye kadar davul duran yerde şimdi kanepe, masa olan yerde alçak sehpa üzerinde amfiler filan duruyor. Kabin konusunda hemfikirim ama dediğim gibi 15-20 kiloluk lahit gibi şeyi koyacak yeri fikslemem lazım, Alto ise 7kg filan, tek elle kaldır koy nereye istiyorsan ve cüssesi de ufacık.
2- 10 inch ve tweeter'ı da var dolayısıyla HZ aralığı olarak ve tabi bass-response "amfi gibi" kullanılıyor.
3- Hem preamp, hem prosesör hem de ipad ile rahatça kullanıyorum. Gerçi bu refmon için de geçerli ama açıkçası bass da var ve ipad ile bass çalarken 10 inch bence ne kadar iyi olursa olsun 7-8 inch refmon'lardan daha randımanlı gibi geliyor.
4- Ucuz. Genelde prosesörden ne ile ses alayım diyen arkadaşlara fikir olarak öneriyorum. Tek bir HS7'nin yarı fiyatına gibi almıştım. Refmon olunca çift almak da kaçınması zor bir dürtü oluyor 🙂

Yani özetle seni yolundan alıkoyacak bir argümanım yok, hatta mydukkan'da HS8'ler sepetimde duruyor bir süredir 🙂
 
O kadar güzel yorumlamışsın ki, ben seni değil sen benim fikrimi değiştirdin neredeyse. Kesinlikle öyle ... daha ulvi hedeflerim olsa Yamaha HS8 veya Rokit 7 inch çeker ilerlerim.
Alto'nun faydaları (benim ihtiyaçlarıma göre):

1- Hafif olması. Sabit bir düzenim yok sağa sola yer değiştiriyorum aletleri. Geçen seneye kadar davul duran yerde şimdi kanepe, masa olan yerde alçak sehpa üzerinde amfiler filan duruyor. Kabin konusunda hemfikirim ama dediğim gibi 15-20 kiloluk lahit gibi şeyi koyacak yeri fikslemem lazım, Alto ise 7kg filan, tek elle kaldır koy nereye istiyorsan ve cüssesi de ufacık.
2- 10 inch ve tweeter'ı da var dolayısıyla HZ aralığı olarak ve tabi bass-response "amfi gibi" kullanılıyor.
3- Hem preamp, hem prosesör hem de ipad ile rahatça kullanıyorum. Gerçi bu refmon için de geçerli ama açıkçası bass da var ve ipad ile bass çalarken 10 inch bence ne kadar iyi olursa olsun 7-8 inch refmon'lardan daha randımanlı gibi geliyor.
4- Ucuz. Genelde prosesörden ne ile ses alayım diyen arkadaşlara fikir olarak öneriyorum. Tek bir HS7'nin yarı fiyatına gibi almıştım. Refmon olunca çift almak da kaçınması zor bir dürtü oluyor 🙂

Yani özetle seni yolundan alıkoyacak bir argümanım yok, hatta mydukkan'da HS8'ler sepetimde duruyor bir süredir 🙂
aslında benim içinde ek seçenek oluşturdu kafamda.. prosesör yerine software desteğiyle güzel işler yapabilen bir hoparlör olacaktır zannımca..

konu başlığıyla alakasız olacak ama zincirleme gelişiyor olay.

şuan bir laptop alacak olsam minimum gereksinim nasıl olmalı?

focukrite+cubase(ücretisizini bulmak daha kolay)+bias için mesela
 
aslında benim içinde ek seçenek oluşturdu kafamda.. prosesör yerine software desteğiyle güzel işler yapabilen bir hoparlör olacaktır zannımca..

konu başlığıyla alakasız olacak ama zincirleme gelişiyor olay.

şuan bir laptop alacak olsam minimum gereksinim nasıl olmalı?

focukrite+cubase(ücretisizini bulmak daha kolay)+bias için mesela

Burada çok bilgisayar tartışmamak adına bilgisayar tavsiyeleri bulunan bir başlık var mı diye araştırdım bulamadım. Şu an yazılan başlık ve amacına benzer şekilde bir "Kayıt Bilgisayarı" başlığı oluşturulup orada uzun uzun tartışılabilir aslında. Belki de kayıt teknolojilerine dair en hızlı güncelleme alan konu bilgisayarlar. Burada kısaca tavsiye vermek adına, ortalama üstü bir oyun bilgisayarı kısa/orta vadede başını ağrıtmadan iş yapma imkanı sağlar diyeyim.
 
O kadar güzel yorumlamışsın ki, ben seni değil sen benim fikrimi değiştirdin neredeyse. Kesinlikle öyle ... daha ulvi hedeflerim olsa Yamaha HS8 veya Rokit 7 inch çeker ilerlerim.
Alto'nun faydaları (benim ihtiyaçlarıma göre):

1- Hafif olması. Sabit bir düzenim yok sağa sola yer değiştiriyorum aletleri. Geçen seneye kadar davul duran yerde şimdi kanepe, masa olan yerde alçak sehpa üzerinde amfiler filan duruyor. Kabin konusunda hemfikirim ama dediğim gibi 15-20 kiloluk lahit gibi şeyi koyacak yeri fikslemem lazım, Alto ise 7kg filan, tek elle kaldır koy nereye istiyorsan ve cüssesi de ufacık.
2- 10 inch ve tweeter'ı da var dolayısıyla HZ aralığı olarak ve tabi bass-response "amfi gibi" kullanılıyor.
3- Hem preamp, hem prosesör hem de ipad ile rahatça kullanıyorum. Gerçi bu refmon için de geçerli ama açıkçası bass da var ve ipad ile bass çalarken 10 inch bence ne kadar iyi olursa olsun 7-8 inch refmon'lardan daha randımanlı gibi geliyor.
4- Ucuz. Genelde prosesörden ne ile ses alayım diyen arkadaşlara fikir olarak öneriyorum. Tek bir HS7'nin yarı fiyatına gibi almıştım. Refmon olunca çift almak da kaçınması zor bir dürtü oluyor 🙂

Yani özetle seni yolundan alıkoyacak bir argümanım yok, hatta mydukkan'da HS8'ler sepetimde duruyor bir süredir 🙂
@blackfriday666, @Cclef bir ek yapayım Alto'dan memnun olsam da aletin ana fonksiyonu göz önüne alınırsa bir refmon gibi masaüstünde burun hizasına konulacak alet değil, biraz mesafe istiyor. Yani konserde veya mekanda ortada durursun da ses güzeldir ama sahne köşesi hoparlörün dibinde durursan vortex'e girmiş gibi hissedersin ya ona dikkat etmek lazım. Alto TX210 oda için ideal yanlış anlaşılmasın öyle düğün salonu hoparlörü gibi değil ama masaüstü kullanımı herkesi tatmin etmeyebilir. Benimki aynı amfi gibi 1-2 mt kadar karşımda duruyor ve çok iyi ama çalarken eğilip, uzanıp dibine girersem ses biraz voii voii tsss diye gelebilir. Öte yandan bu dediğim birebir Silverline ve Katana amfilerim için de geçerli 🙂
 
@blackfriday666, @Cclef bir ek yapayım Alto'dan memnun olsam da aletin ana fonksiyonu göz önüne alınırsa bir refmon gibi masaüstünde burun hizasına konulacak alet değil, biraz mesafe istiyor. Yani konserde veya mekanda ortada durursun da ses güzeldir ama sahne köşesi hoparlörün dibinde durursan vortex'e girmiş gibi hissedersin ya ona dikkat etmek lazım. Alto TX210 oda için ideal yanlış anlaşılmasın öyle düğün salonu hoparlörü gibi değil ama masaüstü kullanımı herkesi tatmin etmeyebilir. Benimki aynı amfi gibi 1-2 mt kadar karşımda duruyor ve çok iyi ama çalarken eğilip, uzanıp dibine girersem ses biraz voii voii tsss diye gelebilir. Öte yandan bu dediğim birebir Silverline ve Katana amfilerim için de geçerli 🙂
Valla benim bu bütün konuştullarımı yapmayı planladığım odanın boyutu 2.5 x 2.5 🙂
 
Mesela şu anda böyle ... resmi çektiğim yerde sandalyedeyim, arkamda da duvar ... yani oda 2.5'e 4, hadi 5 civarı. Dolapsı sehpa yerden 40-45cm gibi yani oturunca Alto'nun tepesi göğüs hizam gibi... amfi ile aynı konumdalar açıkçası görüldüğü üzere ve gayet net, temiz çalıyorum. Şu anda GE250'ye bağlı. Arada iri hd2 ile iPad ve BiasAmp2 kullanıyorum.
IMG_6216.webp
 
Evde çalma konusunda olayı tamamen çorba yapıyorum. Rack Sistemimde ADA Ampulator isimli hibrit rack kabin simulatörünü yada sahnede kullandığım pedal boardın sonuna Mooer Radar Cab/ IR pedalını direk ses kartına bağlıyorum. Monitör kulaklığımla da ses kartından dönen gitarı ve orjinal parça ile çalıyorum.
Bilgisayarımın konfigurasyonu 2013-2014 yıllarından kalma ama Reaper DAW'ı vstlerle, youtube, winamp vs ile birlikte gayet çalıştırıyor. Anfi veya pedallardan gereksiz Elektrik sarfiyatı olmaması ve '' Sabit/tutarlı bir ton alma açısından da internette bulduğum bedava pluginlerle Albümlerine göre Metallica-Slayer- Megadeth- Dream Theater tonlarını taklit edebiliyorum.
 

Geri
Üst