Bassclef demiş ki:
Can konser çok iyiydi, farklı bir elektrik vardı bu hafta 😀 😀
Dijital efektler eğer chipleri kaliteli ise iyi sonuç veriyor. O gün programda Lexicon MPX200 vardı. 3 senedir kullanıyorum, fiyat aralığında çaldığım en iyi prosesör, aleti yüklemezsen önemli bir frekans atenüasyonu da yapmıyor. Birçok kayıtta kullandım, ses kalitesi çok iyi, efekt üzerinde oynama imkanı zayıf, orta hızlı işlemci kullanarak farklı bir efekt algoritması oluşturup pahalı prosesörlerin ses kalitesini düşürmemeyi başarmışlar ama ekstrem parametreleri ve kontrolleri azaltmak zorunda kalmışlar...sonuç nedir dersen, klasik Lexicon Lexichip efektleri, az parametre az kontrol, normalde yaptığın reverbin frekansı, yansıması vb. üzerinde real time kontrol yok mesela...
Lexicon MPX1 ile solo bas kaydı yaptım, FireworkX'ü vb. saymazsak kullandığım en iyi ve açık prosesör diyebilirim. Yine Lexicon'un çok iyi stüdyo efekt ve reverb katlarını kullandım, istersen model ve özellikleri ayrıntılı yazabilirim, hepsi çok iyi, fiyatları da !!!(2000 dolar). Denediğim stüdyo modelleri de dahil hiçbir Digitech'i sevmediğimi de söylemek isterim.
Ben kompresör olarak gerektiğinde DBX 160A kullanıyorum. Artık üretiliyor mu bilmiyorum; ben pedal kompresörlere nefret geliştirip dinamikleri en az etkileyen kompresörü ararken 1999da bunda karar kılmıştım. Kompresörlerde sevmediğim şey, dinamik aralığı çok daraltmaları, bunu yapmayan gerçekten az kompresör var. Bazıları bu özellik için kompresör kullandığından hani ne kadar istenmeyen bir şeydir o konuda yorum yapmayayım ama benim çalış tekniğim için gereken kompresyonun en hafif vuruşla en sert vuruş arasını çok yaklaştırmaması gerekiyor. Slapte bile farklı derecelerde nüans duymak istediğim ve parça arasında sık sık slap-parmak-akor-armonik kullandığım için "en az devreye giren" ve hafif settinglerde efektif olan kompresörü bulmam gerekiyordu. EBS kullanmadım ama çok çok iyi yorumlar okudum. Digitech ise benim hoş tecrübelerim olmayan bir marka, kat ve pedal birçok efektinin hepsinin frekans aralığını daha midlere çektiğini farkettim.
Celal'in dediği kompresörü ya da adı geçen diğer markaları de kullanmadım, bütçe sıkıntısı varsa deneyerek alınmasını öneririrm, çünkü gerçekten kompresörlerin karakterleri çok farklı olabiliyor. 😀
Bana kalırsa çok da vazgeçilmez bir efekt değil kompresör. İyi bir amfi ile gerek kalmaz, hele de tüplüyse tüplerin doğal kompresyonu çok daha güzel olabilir 😀 😀 😀 kompresör getirteceksen EBS getirt derim, aa EBSin diğer pedallarına da baksana, güzel şeyler vardı yanılmıyorsam 😀
compressor düşünüyorum (analog), önerilen ne var arkadaşlar? Koray bu arada senin kullandığın multi-processor digital ama memnun musun? ekipmana digital katmak niyetinde değilim pek ama, fikrin ne? (konser iyiydi umarım )
Can konser çok iyiydi, farklı bir elektrik vardı bu hafta 😀 😀
Dijital efektler eğer chipleri kaliteli ise iyi sonuç veriyor. O gün programda Lexicon MPX200 vardı. 3 senedir kullanıyorum, fiyat aralığında çaldığım en iyi prosesör, aleti yüklemezsen önemli bir frekans atenüasyonu da yapmıyor. Birçok kayıtta kullandım, ses kalitesi çok iyi, efekt üzerinde oynama imkanı zayıf, orta hızlı işlemci kullanarak farklı bir efekt algoritması oluşturup pahalı prosesörlerin ses kalitesini düşürmemeyi başarmışlar ama ekstrem parametreleri ve kontrolleri azaltmak zorunda kalmışlar...sonuç nedir dersen, klasik Lexicon Lexichip efektleri, az parametre az kontrol, normalde yaptığın reverbin frekansı, yansıması vb. üzerinde real time kontrol yok mesela...
Lexicon MPX1 ile solo bas kaydı yaptım, FireworkX'ü vb. saymazsak kullandığım en iyi ve açık prosesör diyebilirim. Yine Lexicon'un çok iyi stüdyo efekt ve reverb katlarını kullandım, istersen model ve özellikleri ayrıntılı yazabilirim, hepsi çok iyi, fiyatları da !!!(2000 dolar). Denediğim stüdyo modelleri de dahil hiçbir Digitech'i sevmediğimi de söylemek isterim.
Ben kompresör olarak gerektiğinde DBX 160A kullanıyorum. Artık üretiliyor mu bilmiyorum; ben pedal kompresörlere nefret geliştirip dinamikleri en az etkileyen kompresörü ararken 1999da bunda karar kılmıştım. Kompresörlerde sevmediğim şey, dinamik aralığı çok daraltmaları, bunu yapmayan gerçekten az kompresör var. Bazıları bu özellik için kompresör kullandığından hani ne kadar istenmeyen bir şeydir o konuda yorum yapmayayım ama benim çalış tekniğim için gereken kompresyonun en hafif vuruşla en sert vuruş arasını çok yaklaştırmaması gerekiyor. Slapte bile farklı derecelerde nüans duymak istediğim ve parça arasında sık sık slap-parmak-akor-armonik kullandığım için "en az devreye giren" ve hafif settinglerde efektif olan kompresörü bulmam gerekiyordu. EBS kullanmadım ama çok çok iyi yorumlar okudum. Digitech ise benim hoş tecrübelerim olmayan bir marka, kat ve pedal birçok efektinin hepsinin frekans aralığını daha midlere çektiğini farkettim.
Celal'in dediği kompresörü ya da adı geçen diğer markaları de kullanmadım, bütçe sıkıntısı varsa deneyerek alınmasını öneririrm, çünkü gerçekten kompresörlerin karakterleri çok farklı olabiliyor. 😀
Bana kalırsa çok da vazgeçilmez bir efekt değil kompresör. İyi bir amfi ile gerek kalmaz, hele de tüplüyse tüplerin doğal kompresyonu çok daha güzel olabilir 😀 😀 😀 kompresör getirteceksen EBS getirt derim, aa EBSin diğer pedallarına da baksana, güzel şeyler vardı yanılmıyorsam 😀