Bas ve Ekipmanı hakkında herşey

  • Konuyu açan Konuyu açan ares75
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Cenin demiş ki:
bence gereksiz.çünkü 5-6 telli bassla yaptığın şeyleri 4 telli basslada yapabilirsin

Ne yazık ki yapamazsın 🙁
Hem pozisyon imkanlarının hem basın ses aralığının artması ciddi bir avantaj 5 ve 6 telliler için. Ama ben dahil birçok kişi buna rağmen 4 telliyi özellikle tercih ediyor...
 
CENİN gereksiz diye bi durum söz konusu değil tercihler var sadece.Ben 5 telli kullanıyorum sebebi kalın Si telinin eşlik anlamında register ve armonik anlamda sağladığı avantajlar.6 telli tercih etmedim çünkü solo anlamında ince bir tele ihtiyaç duymuyorum kendimce.Ama ihtiyaç duyanlar için hoş bi durum.4 telli bass'ın halen tercih sebebi olmasının sebebi sapın dar ve tel aralıklarının geniş olmasıdır.Slap çalmak daha rahat ve keyifli.Perdesizde ise 4 telli tercih ettim çünkü bass'ı kullanımım ve cümle kurma şeklim daha farklı normal bass'dan belki 5 telli alıp alta ince do koyabilirim bu da bir tercih mesela🙂)
 
arkadaşlar sormak istediğim bir şey var.ben slap yaparken bir kaç sorun yaşıyorum.şöyle ki;her ne kadar olayın özünü anlasamda çalarken sürekli diğer tellere de vuruyorum.kafayı yıicem..aralık falan dicem ama sorun benden kaynaklanıyor bence.tekniğini tam oturtturamadım.bunu yapmak içinde çalışmam gerek...internette bana yarayacak videolar biliyorsanız ve söylerseniz sevinirim....

yaşadığım yerde gidip danışabileceğim birisini tanımıyorum,yani yok🙂)müzikle,gitarla uğraşan insan bulmak bile zor.neyse bana yarayacak şeyleri bulmamda yardımcı olursanız veya bi kaç bilgi verirseniz çok sevinirim.teşsekkürler...
 
Beat demiş ki:

Neden daha fazla imkana sahip olmayı değil de 4 telliyi özellikle tercih ediyorsun hocam?

4 yıl kadar ince C teli ile 5 telli çaldım, sonunda fazladan getirdiklerinin kısıtlamalarına göre önemsiz olduğuna karar verdim. 4 tellinin sap genişliği benim seçimimde en önemli faktör; bu öncelikle istediğim pozisyonda akor çalımı için ciddi rahatlık sağlıyor. Geniş klavye 5 telli ve 6 tellide bu kadar rahat akor çalamıyorum. Her ne kadar aralık genişlese de fiziksel sorun o avantajı ortadan kaldırıyor. Aynı durum slap için de geçerli. Her ne kadar çok rahat çalanlar olsa da benim slap tekniğimin farklılığı özelllikle sağ elde geniş alana ihtiyaç duymama neden oluyor. Slapte 4 tellinin dezavantajını sağ el rahatlığının sağladığı açıklık ile arpej, skala, hatta akorları slaple çalarak kompanze ediyorum. Slap tekniğinin armonik ve kullanım kısıtlılığını ortadan kaldırmak bence klişeleri 5 tellide uygulamaktan daha önemli. Ayrıca rahat ettiğim tel kalınlığı da 4 tellide çalışı kolaylaştırıyor. Zaten 6-7 yıldır tamamen 4 telliye konsantre olduğum için artık tüm müziksel düşünüşüm 4 telli üzerinde. Bunlar perdesiz için de geçerli
😀 😀
 
Evh sana tavsiyem, sağ elinde slap&pop yaparken sol elinle de çalmadığın telleri susturmaya çalış. hatta sol eli oldukça çalıştırmak gerekli benim kanımca slapte, hem pozisyonları çalacaksın, hem de susturma yöntemiyle ölü notaları verebiliyorsun, ayrıca gayet perküsatif bile oluyor.zor gibi gorunse de oturttuktan sonra çok yarar sağlıyor. Beaver Felton'ın slap konusunda faydaları olabileceğini düşünüyorum.

ben de 6 telli kullanıyorum, hatta kullandığım modelin tel aralıkları slap'e uygun değil. ama tel aralıkların az olması (telleri sapa yakın tutarım), inanılmaz bir ergonomi sağlıyor gitar üzerinde. (sanırım herşey mükemmel olmuyor asla 🙂, farklı iyi özellikler için başkalarından feragat ediyorsun ), yine de slap olarak çalımdan ve tondan gayet memnunum. do ve si telinin getirileri gerçekten fazla ama barda ya da programda çalarken kullanılan temel teller E-A-D-G oluyor genelde 🙂 🙂 (B nin katkısı yadsınamaz tabi ama özellikle C telini daha çok solo amaçlı kullanıyorum.)

bayadır yazamıyordum arkadaşlar herkese selamlar, kolay gelsin 🙂 🙂

(elixirler canavar gibi, hala pırıl pırıl şiddetle tavsiye ederim)
 
Can Elixir güzel de çok kalın!!!! en düşük gauge 045 ya da 047 idi yanlışım yoksa...
Eh benim gibi 035 kullanan birisi için uzak, racona uymaz hatta 😀 😀 😀
 
ya ben tartışılan konuyla alakası olmayan bişey sorcam ama sonuçta burası bas forumu.basla ilgili herşeyi konuşabiliriz.
yaklaşık 10 aydır basla ilgileniyorum.herhangi bir ders felanda almadım.slap konusunda yardım istiyorum.internetten egzersiz felan bulabilirmiyim?biras biras slap yapmaya başladım ama henüz çok yetersizim.ilerlemem için ne önerirsiniz?yardımlarınızı bekliyorum.
 
Bu foruma yeni denk geldim ve yeni takip etmeye başladım ... 21 sayfa yazı yazılmış hepsini okudum, özellikle KorayE ve Ares75 nickli Ankara'lı arkadaşları tebrik ediyorum fevkalade bilgili ve özverili yazılar yazmışlar ve oldukça yardımcı olmuşlar.

Bende internetde basgitarlar, ekipmanlar, ses sistemleri ve teknolojileri konularında surf yaparken zaman içersinde bana denk gelmiş enteresan ve ilginç denilebilecek teknolojilerden, fikirlerden ve icatlardan bahsetmek isterim.
Burada bahsedeceğim şeyler enteresan ve nadir bulunabilecek özellikte. Ton arayışı içersinde olan arkadaşlarımı bu bahsettiklerimden dolayı bir miktar bu konular hakkında düşünmeye sevkedebilirsem ne mutlu bana.

(Bu yazının aynısını "www.basgitarist.com" forumunun "Genel" bölümünde "Enteresan, Nadir, Alternatif Teknolojiler" başlığı altında da yolladım)

Enteresan, Nadir, Alternatif Teknolojiler::
---------------------------------------------------------------------------------

-- Özellikle Aluminyum'dan (en hafif metallerden) yapılmış basgitar sapları veya komple metalden üretilmiş baslar:

evet hepimiz biliyoruzki basgitarların ana yapım malzemesi ahşap. ancak ahşap olmayan materyallerdende ses çıkmaz diye bir kuralda yok. buna en güzel örnek son zamanlarda sapların klavye kısmında kullanılan ahşap dışındaki materyallerden. ancak acaba sapı ve gövdesi komple metalden olan bir basın sesi nasıl olabilir ? muhakkakki ilk etapta ağırlık ve ikinci olarakta metale şekil vermek ve hava ve sıcaklık değişimlerinde akort bozulması büyük problem teşkil edecektir. ancak vaktiyle "kramer" adlı bir firma en azından sapta büyük oranda aluminyum kullanarak bu şekilde seri üretim baslar ve gitarlar üretmişler. internetden okuduğum kadarıyla tonları pek sevilen pek başarılı devrimsel ürünler olmamış hatta halen şu an sadece gitar olarak üretilmeye devam ediliyorlar. ancak kafasındaki ton arayışı değişik olan bazı insanlara belki fevkalade hitab edebilir. web sitesi: http://www.vintagekramer.com/



-- 2Tek Bridge (2Tek bas köprüsü)

enteresan bir basgitar köprüsü. iddia ettiklerine göre teller standart köprülerdeki gibi rezonansı, titreşimleri hemen gövdeye iletmediği, dolayısyla diğer tellere ulaşmasını engellediği için tellerden daha fazla armonik ve sustain alınması mümkünmüş. ne kadar gerçektir şüpheli.. ve bu köprüyü basa monte etmek için oldukça büyük oranda gövdenin köprü kısmının frezeyle oyulması ve bu konuda yetkili luthiyerler tarafından monte edilmesi gerekiyor. ancak artık üretilmiyormuş.. enteresan.. bassplayer dergisi arşivlerinde rastladım: http://66.77.27.26/z1999/9901/gear.shtml


-- Lightwave Optical Pickup, Lightwave Bass (Optik Manyetik)

Hah! işte bu gerçekten enteresan ve devrimsel olabilir. Lightwave adlı işbu firma tel titreşimlerini infrared ışınlarla algılayıp sesi (iddia ettiklerine göre) daha doğal üreten bir manyetik yapmışlar. icat sanırım 5 yaşında, 2000 senesinden beri üretiliyor.
Bu manyetikte "piezo" manyetikler gibi komple köprü içersinde üretilmiş kompakt bir dizayn ve herangi bir basa monte edilmesi için gövde şeklinin yeterli özelliklere sahip olması gerekiyor çünkü buda 2Tek bridge gibi monte edilebilmesi için gövdenin büyük oranda oyulması gerekiyor. firmanın web sayfasından bu manyetikleri ayrı almak mümkün olduğu gibi hususi bu manyetiklerle üretilmiş "lightwave" marka baslardan da edinmek mümkün.. web sitelerinde basın sesini tanıtıcı demo videolar var. http://www.lightwave-systems.com/


-- 5 inch bas hoparlörler

Hepimiz biliyoruzki bas amfilerinde kullanılan en küçük bas hoparlörlerin çapı çok büyük oranda 10 inch ..ancak burda iddia edildiğine göre hoparlör çapı ne kadar küçük olursa o derecede sesi en düzgün ve doğal şeklinde üretmek mümkün oluyor.. çünkü yüksek frekanslarda hoparlör konisinin ataleti yüzünden doğru düzgün üretilemiyen orta ve tiz frekanslar komple band genişliğinde ve çok yüksek volüm seviyelerinde bile sound dengesi korunarak üretilebiliniyor. http://www.philjonesbass.com/Products page.htm <-- bu web sitesinde aynı zamanda dünyanın en kuvvetli komple lambalı bas amfisi var.


-- adjustable nut (ayarlanabilir üst eşik yüksekliği)

Tamam bu enteresan veya nadir bulunan veya devrimsel bir icat değil ama genede bahsetmek istedim. ben her ne kadar ben şu ana görmesemde birçok kaliteli basta kullanılan bir ekipmanmış ..duyduğum kadarıyla warwick ve alembick baslarda bunlardan bulunuyormuş ..ayrıyeten ayrı parça olarak satın alınıp montajıda mümkün.. hani nebliim custom bas yaptıran veya yaptırmak isteyen arkadaşlar varsa ve kafalarında (acaba daha ne özellikleri olsun?) gibi soruları varsa alsınlar bu eşik tipinden de taktırsınlar negüzel işte.


-- Funk Fingers

Evet buda bas çaldığımız sağ elin iki parmağına taktığımız minik baget sopacıkları. tellere 2 parmakla çalarken bu bagetlerle vurarak daha perküsif bir ses almak mümkün olabiliyor. bunu da ilk defa Tony Levin'in bir videosunda görmüştüm ama hep aklımda bu tarz bir fikir ve sound anlayışı vardı çoktan birileri düşünmüş ve kullanmış olması kıskandırdı beni doğrusu ve halada ben bi şekilde bu sopacıklardan edinecem veya kendim yapıp teknik olarak deniyecem ama tembellik işte ("şerefsizim aklıma gelmişti" durumu yani 🙂)


-- Elektrostatik Hoparlörler.

standart dinamik hoparlörlere nazaran daha değişik bir çalışma prensibi olan hoparlörler. bu hoparlörlerde dikdörtgen şeklinde ve oldukça büyük sayılır ..ama arkaya doğru genişlikleri çok az olduğu için duvara aynı plazma tvler gibi asıp yerden kazanmak (tabii burda yerden kazanmak önemli değil) düşünülebilir.. bu tarz hoparlörler daha çok nadir müzik setlerinde kullanılıyor ancak bas frekans verimleri sanırım pek iyi değil ..herneyse enteresan işte.


--Bose Cylindirical Radiator speakers (Bose silindir hoparlörler)

Bose firmasının ürettiği yeni icatlardan biri.. aslında en eski "helmholtz resonator" prensibine göre çalışan silindirik tüpler. iddia edildiğine göre sesi her yere aynı şiddette yayıyormuş. ancak tabii bu hoparlör sistemininde bas performansı pek iyi değil ..baslar için ayrı standart dinamik hoparlörlü woofer kullanıyorlar galiba. herneyse web sitesi: http://www.bose.com/controller?even...rnav_img_musicians&pageName=/index_2.jsp&ck=0


--MaxxBass (MaxxBass yapay bas ses üretimi)

Hayli enteresan! MaxxBass firmasının bir icadı. Var olan ses sinyalini alıp çeşitli algoritmalara tabi tutup sesin bas frekanslarını arttırmadan (yani kabinleri patlatmadan) insana daha basmış gibi hissi yaratan bir etki yaratıyor. Profesyonel olarak bass setupına veya barda kullanılan PA sistemine takılıp kullanılabilen bir ürün (rack mountable) aynı zamanda "windows media player" a plugin olarak yüklenilebilen demo versiyonuda mevcut. en sevdiğiniz şarkıları media playerda bu maxxbass plugini ile dinleyip bir etkisine bakın isterseniz. hoş gerçekten. web sitesi: http://www.maxxbass.com/


--QSC PLX3402 Power Amplifier

QSC firmasının 2U rack Mountable bridge mono mode 4 ohma 3400 watt R.M.S veren switching class H Power amfisi. Emin olamasamda dünyadaki 2U rack büyüklüğü için en güçlü power amfilerden biri ve sanırım en önemli özelliği gücüne nazaran amfinin toplam ağırlığının yaklaşık 10 kg olması! Modüler bir bas setupı için vazgeçilmez bir ekipman. Hepimiz biliyoruzki bascıların en fazla ihtiyaç duyduğu şey sesin rahat ve temiz bir şekilde gümbür gümbür üretilebilmesi.. e bunun içinde haliyle yüksek wattajlı power amfilere ihtiyaç var ..birde işin içinde taşınabilinirlik faktörü girince QSC PLX serisi power amfilerin değeri daha rahat anlaşılabilinir sanırım .Tamam enteresan veya nadir bulunan bir ekipman değil bu ..ancak verdiği güce oranla ağırlığının çok önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum. Türkiye'de istanbul, ankara, izmir gibi büyük şehirlerde bulmak mümkün. Düşünün piyasadaki en baba bas kellelerinin bile ağırlıkları 10 - 20 kg arasında değişiyor. Web Sitesi: http://www.qscaudio.com/products/amps/plx/plx.htm



Yazdıklarımdan dolayı yararlı olabilmiş ve bu konuda sizinde kafanızda bu konularla ilgili çeşitli fikirler uyandırabilmişsem ne mutlu bana.
Lütfen sizde size enteresan gelen alternatif ton, ekipman seçeneklerinden bahsetmekten çekinmeyin.
 
KOFTE yani mustafa🙂Foruma hoşgeldin.Verdiğin bilgiler gerçekten bilgilendirici ve bu forumu takip edenlerin ufkunu açacak nitelikte.Yazılarının devamını bekliyoruz.Buarada Jazzbass'lar duruyomu?Jazzbass'la bütünleşmiş bi adamsın soundunu seviyorum.Görüşmek üzere,sevgiler...
 
ares75 demiş ki:
KOFTE yani mustafa🙂Foruma hoşgeldin.Verdiğin bilgiler gerçekten bilgilendirici ve bu forumu takip edenlerin ufkunu açacak nitelikte.Yazılarının devamını bekliyoruz.Buarada Jazzbass'lar duruyomu?Jazzbass'la bütünleşmiş bi adamsın soundunu seviyorum.Görüşmek üzere,sevgiler...

Merhaba Celal, teşekkürler, hoşbulduk. Yazımı beğendiğine sevindim ..elbette sürekli forumu takip edip elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.
Bu arada nedense bascı hangi arkadaşımla karşılaşsam bana sürekli "jazz bass'lar duruyor mu?" sorusunu yöneltiyor 🙂. evet halen jazz bass'lar duruyor. jazz bass'ları çok sevmeme rağmen bende artık son zamanlarda daha değişik bas ve ton seçeneklerine yönelme isteği uyandı.. şu aralar hummalı bir şekilde elimden geldiğince internetden bu tarz konuları takip etmeye başladım (5 senedir internetle haşır neşir olmama rağmen bu bas konusuna internetde yeni yeni takılmaya başladım bu arada)

Saygılar...
 
Merhabalar. Ben bass gitarlardaki yekpare sapın ne gibi bir avantajı (yada dez avantajı) olduğunu merak ediyorum. Birde bu tip gitarlarda fiyat yüksek olmasına rağmen washburn ün t4-5 modelleri hem cinslerine göre oldukça ucuz. Fiyatı uygun olmasına rağmen hem cinsleriyle karşılaştırılınca insanda bir şüphe oluşuyor. Bu gitarlar size göre tavsiye edilebilir mi?
 
DALİ yekpare sap basslar yani neck-through bassların sustain'i yani telin salınımı veya tınıması daha iyidir.Avantajı budur kısaca.Washburnleri tavsiye etmem.sevgiler...
 
MUSTAFA yeni soundlar aramak güzel fikir tabiki ama jazzbassları elinden çıkarma derim o soundu başka bass veremez🙂MUSICMAN Stingray'i tavsiye ederim senin için imkanın olursa bi dene.sevgiler...
 
ares75 demiş ki:
MUSTAFA yeni soundlar aramak güzel fikir tabiki ama jazzbassları elinden çıkarma derim o soundu başka bass veremez🙂MUSICMAN Stingray'i tavsiye ederim senin için imkanın olursa bi dene.sevgiler...

Elbette Jazz Bass'larımı satmayı düşünmüyorum ... yeni basgitar ve ton arayışları içersinde musicman'ler benim de dikkatimi çeken baslar..
 
Mustafa yeniden hoşgeldin 😀

Musicman güzel seçim olur gerçekten.

Jazz basların neler?

Ben bir 76, bir de (belki görmüşsünüzdür, uzun süre sadece onunla çaldım) 89 deluxe sonrasında gerçekten sıkılarak jazz bass macerama son verdim. Bir baktım son 6-7 senedir hiçbir konser ve kayıtta kullanmamışım, paraya da (her zaman) ihtiyaç var; geçen aralıkta 89u da sattım... ama ne yalan söyleyeyim, zor karardı. İki yıl önce bir kez daha niyetlenmiş ama sonra vazgeçmiştim.


Kolay gelsin 😀 ...
 
KorayE demiş ki:
Mustafa yeniden hoşgeldin 😀

Musicman güzel seçim olur gerçekten.

Jazz basların neler?

Ben bir 76, bir de (belki görmüşsünüzdür, uzun süre sadece onunla çaldım) 89 deluxe sonrasında gerçekten sıkılarak jazz bass macerama son verdim. Bir baktım son 6-7 senedir hiçbir konser ve kayıtta kullanmamışım, paraya da (her zaman) ihtiyaç var; geçen aralıkta 89u da sattım... ama ne yalan söyleyeyim, zor karardı. İki yıl önce bir kez daha niyetlenmiş ama sonra vazgeçmiştim.


Kolay gelsin 😀 ...

Hoşbulduk, Koray Teşekkürler.

Bende şu anda 2 Jazz Bass var... biri 75 (alder, rosewood) diğeri de 78 (ash, maple) model.. 75in üzerinde aktif EMG manyetikler takılı ve sahnede daha çok 75i kullanıyorum.. 78in üzerinde de Dimarzio nun hot jazz serisi pasif manyetiklerinden var.

Evet senin Jazz Bass'ını sanki hatırlar gibiyim.. bu arada hep sizi (Triotopia) dinlemeye gelmek istedim ancak maalesef şu aralar neredeyse her gün programım olduğundan dolayı denk gelemiyor maalesef..

İşte şu aralar dediğim gibi hummalı bir şekilde internetde bu tarz ton, basgitar, teknolojileri araştırmakla kafayı bozmuş durumdayım.. hatta hatırlarsan 1 - 2 ay evvel seninle "Trio" müzik dükkanında karşılaştığımızda senden bas preamfileri konusunda yardım ve tavsiyelerini almıştım... işte o aralar bende yeni yeni internetde müzik namına birşeylere bakmaya başlamıştım... hatta senin sayende "harmony-central.com" sitesiyle tanıştım...

Öncelikle iyi bir modüler amfi setupı kurmak üzere daha sonra ikinci öncelikte de ekstra baslar almak gibi bir hedefim var..
 

Geri
Üst