Gitar Manyetikleri hakkında herşey (Genel)

DrB demiş ki:
01 demiş ki:
DrB demiş ki:
O tone chartlar nisbi yazılan hadiseler. Unutmaman gereken bir de çıkış rakamına bakmak. O çıkış rakamına göre baslar nisbi olarak az. Ama bu demek değil ki basslar mesela 59a göre az, tersine 59da mesela nisbeten daha fazla bass olmasına rağmen distortiondakiler kadar kesinlikle güçlü değil.

Ama bası bol bir manyetik değil onun için invader gerekli işte.

Bence dediğim gibi ya screaming demon ya da en temizinden bşr 59b. Şahane manyetiktir öyle güce falan hacet yok. Ama şimdi basswood olunca hadise bilemiyorum ne kadar etkilenir zira benim kafamda hep maun veya swamp ash üstündeki hali var.

B

Evet,maun ve ash olayı değiştiriyor...

Çıkışlarda İnvader distortiona göre fazla...

Beni korkutan İnvader ın fazla yüksek çıkışlı olupta ,bass tonu ile lead partisyonlarında tonu boğması...

Ben daha belirgin,daha yırtıcı tonlar istiyorum,bunnu içinde seramik mıknastıslı ,yüksek çıkışlı ve tiz-midd ağırlıklı bir manyetik lazım sanırım...

O son dediğinin sebebini anlamıyorum. Angus yırtıcı değil mi? Yani o bahsettiğin özelliklere sahip değilse kim sahip merak ederim. Bence cidden adam gibi takkeyi önüne koyup bir 59bye dikkatlice bir bak. Yüksek çıkışa gerek yok elinde yeterli iyi bir amfi oldukça.

B


Gerçekten kullanmadığım aletler hakkında en fazla fikir yürütebiliyorum malesef,bu sebeplede baya bir bocalıyorum...

Bazen kendi kendime keşke şu JB seramik olupta çıkışı birazdaha fazla olsaydı diyorum 😀 bilmiyorum çokmu şey istiyorum 😀

Elimde şu an iyi bir amfim yok,vox ac30 var oda sorunlu vede bu saund u kaldırmaz gibime geliyor,eq değerlerini iyi yansıtan kalite bir amim olsa bütün kozlarımı o amfinin üzerine oynayacaktım...

Malum elimdeki ile yetinmeye çalışıyorum,bu sebeplede önceliklede işe kolay olandan (yani ucuz olandan 😀 ) başlamak istiyorum...

Screaming Demon ı araştırdım biraz,mid ağırlık ve yüksek çıkışlı bir manyetik olduğundan,armoniklerinin çok iyi olduğunu filan yazmışlardı...En çok dikkatimi çeken şey yorum yapanlar mozaik gibi,yani hardcore cusundan tutta metal cisine rock çısına kadar bu manyetiği kullanıp tecrübe etmişler...

İnvader in şansı nicpeten az olsada seçenek 3 e çıktı gibi ,şimdide screaming demon çıktı ortaya,ama kendileri hakkında en ufak bilgim yok 😀
 
Arkadaşlar biraz cahilce bi soru sormuş olucam galiba ama kusura bakmayın 😳
şimdi benim epiphone gothic les paul gitarım war bu gitarda ton değiştirme düğmesinde bi treble var bide rhythm kısmı var bide orta tarafı var tabi yukarı tarafa aldığımda yani rhythm kısmına çok hoşuma giden bass'lı bir ses alıyorum ama bunun bası biras fazla ve manyetik değişikliğiyle biras daha net bi ses alabilmeyi umuorum,treble kısmına getirdiğimde tiz normal bi ses alıyorum,şimdi üç tane sorum olucak
1) bu ton düğmesini yukarı,aşağı,ortaya getirdiğimde falam hangi manyetiği kullanmış oluorum yada hangi manyetikleri etkilemiş oluorum bunu söyleyeblirseniz çok sewinirim
2) çünkü buna göre bu rhythm kısmına getirdiğim zaman kullandığım manyetiği değiştirerek daha net bir bass ses almak istiyorum
3) manyetik değişiklikleri için istediğim müzik türü hardrock yani hardrock tonları almak istiyorum bunun için köprü ve neck kısmına hangi manyetikleri tavsiye edersiniz?
çok şey sordum biliiorum ama bu konuda kara cahilim ve bilgi almak istedim ona göre manyetik falam alıcamda şimdiden herkese çok teşekkürler
 
1-en altta köprüye(les paul de eşik oluyo..🙂) yakın manyetiği. en yukarda klavyeye yakın olanı. ortada ise her ikisini yada ikisini single durumuna getirip merkeze yakın olanları çalıştırıyor orta kısmın işlevini gibson dan bir araştır.
2-bu bi soru değildi...🙂
3-manyetik konusunda şunu söyleyebilirim eğer ağacın maun(mahogany) ise emg 81 yada pasif emg hz tak. ıhlamur(basswood) ise dimarzio öneririm kızılağaç(alder) ise emg takarsan hayvani dimarzio takarsan sustain i yüksek fakat yinede sert bi ton alırsın. ağacın agathis(sıkıştırılmış maun) solid wood(sıkıştırılmış akça ağaç) veya maple(akça ağaç) ise seymour duncan modellerini öneririm. seymour duncan ve özellikle dimarzio modelleri hakkında daha geniş bi şeyler sormak istersen, coolthrasher@hotmail... listene ekle.
 
Karagoz demiş ki:
Arkadaşlar biraz cahilce bi soru sormuş olucam galiba ama kusura bakmayın 😳
şimdi benim epiphone gothic les paul gitarım war bu gitarda ton değiştirme düğmesinde bi treble var bide rhythm kısmı var bide orta tarafı var tabi yukarı tarafa aldığımda yani rhythm kısmına çok hoşuma giden bass'lı bir ses alıyorum ama bunun bası biras fazla ve manyetik değişikliğiyle biras daha net bi ses alabilmeyi umuorum,treble kısmına getirdiğimde tiz normal bi ses alıyorum,şimdi üç tane sorum olucak
1) bu ton düğmesini yukarı,aşağı,ortaya getirdiğimde falam hangi manyetiği kullanmış oluorum yada hangi manyetikleri etkilemiş oluorum bunu söyleyeblirseniz çok sewinirim
2) çünkü buna göre bu rhythm kısmına getirdiğim zaman kullandığım manyetiği değiştirerek daha net bir bass ses almak istiyorum
3) manyetik değişiklikleri için istediğim müzik türü hardrock yani hardrock tonları almak istiyorum bunun için köprü ve neck kısmına hangi manyetikleri tavsiye edersiniz?
çok şey sordum biliiorum ama bu konuda kara cahilim ve bilgi almak istedim ona göre manyetik falam alıcamda şimdiden herkese çok teşekkürler

İlk önce potanslarını değiştir, kendine adam gibi kaliteli ya CTS ya da DiMarzio 500K lık potanslar al (audio olsun derim ben, linear daha az ses düşümü sağlıyor, seveni var ama bana göre sesi kısıp overdrivedan aleti çıkartmak için illa ki audio lazım). Sonra gitarını dene.

Eğer sonuçtan hala memnun değilsen o zaman kendine 7.50K civarında alnico 5li bir sap manyetiği edin. 59lar iyidir bassları ama fazla güçlü olabilir. Ondan dolayı derdim netlik diyorsun diye bence sen kendine bir duncan jazz neck humbucker edin.

Bu arada yukardaki ağaç tanımlarına hiç takılma maple hariç her türlü tanım yanlış. Öyle kendince takılan bir arkadaş, ondan dolayı dediklerini de tınma seni yanlış yönlendirmiş olmasın. 😉

Kolay gelsin.

B
 
01:

Millet tutup manyetiğin gücüne yüklenir. Ondan sonra tını ve sustain mıknatıs alanın çekiş gücü çok yüksek olduğundan bozulur. Ayrıca zaten gain bol olunca ister istemez o kadar gazlanmış bir çıkışlı manyetikten size bir dip gürültü gelir. Ve sonunda insanlar bu yok olsun diye noisegate kullanır ki bu alet bir çok doğal harminiği yok eder.

Bunun yerine amfin eğer yeterince iyi ise az çıkışlı ama sustaini ve tınıyı öldürmeyen saydam bir manyetiği (mesela 59) noisegate'in içinden geçirmeye de gerek kalmaz. Bundan dolayı bir çok kayda giren ve ton delisi olan gitarcı hiç mi hiç öyle yüksek çıkışlı manyetikler kullanmazlar. 😉

Bunları ben kendim uzun yoldan deneye deney tecrübe etmiş oldum, 1990 ile 1996 arasında aktif (sahne + kayıt) gitar çalarken. Ne zaman ki bu işi bilen bir arkadaşın lafını dinledim ve dediğini denedim kafam değişti. X2Ndi EMGlerdi ivir zıvır bütün manyetikleri satıp onun yerine daha düşük çıkışlılara yöneldim. 8)

B
 
Ya ben biraz cahilim bu konuda birazda bu potans olayı tam olarak nedir manyetiğin bağlandığı bişeymi yani manyetik değil sanırım biras daha anlatabilirseniz bu aralar yaptırıcamda bide bu potans olayının maliyeti nedir yaklaşık olarak bilginiz varsa eğer?dediğiniz gibi yapıcamda tam anlayamadığım için geniş bi bilgi almak istedim sizede problem olmazsa.
Bu potansları nerden bulabilirim ben ankaradayım muhtemelen evrensel müzik evine taktırırm herhalde çünkü ankarada başka yer bilmiorumda potansları nerden bulmak lazım ?
kusura bakmayın birsürü soru sordumda gitarımdan daha iyi sesler yakalamak istiyorumda aslında sesi falam fena değilde dediğim gibi bass'ı biras fazla bide biras feedback yapabilio mikrofon görürse falam
şimdiden ilginiz için çok teşekkürler
 
DrB şu pot konusunda bende birşey sormak istiyorum...
CTS ve Dimarzio sanırım adam gibi iyi pot üreten firmalardan CTS'yi ilk defa duyuyorum onuda belirteyim...

Bu CTS ve Dimarzio potları arasında fark varmıdır varsa nedir?

Bu arada Audio ve Linear nedir? Potların çeşidi mi? Ve aralarında ne fark vardır?
Birde normal bir gitarda aldığımızda bunun üzerindeki audio mudur? linear mıdır?
benim gitarım Ibanez RG450LTD...
 
Karagoz;

Potansiyometre volume ve ton kontrollerini sağlar, o düğmelerin altında bulunan parçanın ta kendisidir. Muzük setinde sesi açmanı sağlayan yuvarlak döndürüğün bir parça vardır ya o işte potansiyometre.

Bunu gitar parçaları satan birinden edinip taktırabilirsin. Dimarzio bulmak daha kolay T.C.'de. Taktıracağın şey senin les paul tipinde gitarına (4 tane düğme olduğu için) 4 adet 500K potasiyometre.

Audio ve linear farkı sesin ne kadar düştüğünü belirler. Audioda ses logaritmik düşer, onun için hatta ona logaritmik pot da denir. Linear adı üstünde linear düşürür sesi ve tonu. Hangisini seçmen gerektiği tercih meselesi. Bazı insanlar linear seviyor sesin az düşmesinden hoşlanıyorlar. Ben overdrivedan gitarı çıkartmak için volume kullandığımdan dolayı (zamanında vol pedal kullanırdım hiç gerek yokmuş) audio sevmekteyim. VE bu konuda yanlız değilim, çok tanıdığım insan aslında bir iki kişi hariç audio sever. Bence orası iyi bir başlangıç.

Çok pahalı bir şey değil bu. Potun tanesi amerikada 5 dolar, burada olsun olsun 15. Ona göre hesapla.

B
 
Rockforever;

CTS amerikan malı en üst seviye custom shop gitarlardan kullanılan çok ama çok kaliteli bir potans markasıdır. Bunu T.C.'de bulmak o kadar kolay değil, onun yerine stew mac veya blackrose custom guitars dan şipariş vermek daha rahat oluyor. Fiyatları da 100 euroyu geçmediğinden gümrük derdi de olmuyor.

Dimarzio potları da kaliteli kesinlikle. Ama ben onların özellikle düşük seviyede o kadar yumuşak cevap vermediğini düşünüyorum. Ama bu çok önemli bir hadise değil. Istersen onlardan tak.

Bu arada arkadaşlar 250-300 kilo ohmluk potansları single coil gitarlar kullanır. Ve bu derece yükseldiği zaman gitardan daha tiz ama daha net bir ton çıkar. Single coiller dolayısı ile 500 K olan bir pot ile çok cartlak kalacaklardır ona göre. Onlara 250 K lazım. Ama humbuckerlar zaten 1950 yıllarının ortalarında 500K için tasarlanmıştır Seth Lover tarafından. Bundan dolayı 500Klık potanslar humbuckerlar için farzdır. Ama gelgelelim amerikan fender ve üç beş detaya dikkat eden custom shop gitar firması haricinde (PRS, anderson, hamer, falan gibi) diğer firmalar bu olaya çok dikkat etmezler. Hatta custom shop haricinde gibson hala 300Klık potlar kullanıyor volume de. Kıl herifler her amerikan gibson da bu potansları değiştirmek gerekiyor. Epilerde benim elimden geçenlerde paso 300 ve hatta daha aşağısı idi. Böylece gitar daha az saydam ton daha boğuk oluyor.

Potansınızı 500e getirdiğinizde birden eskiden olmayan ama ilk başta alışana kadar kıl olabileceğiniz tizlerle karşılaşabilrisiniz. Korkmayın alışın! Zira o tizler lazım. Tonunuzu yeniden ayarlarsınız olur biter. Ama aynı zamanda ton daha bir net daha bir saydam olacak.

B
 
Ve son olarak JB için özel bir not:

JB nedense HBlar arasında (fenderin HBlarından mada) tek 250K gerektiren HBdır. GErektirmek derken zevk renk meselesi tabi. Ama herkes der ya JB çok tiz abi ya diye. Onun sebebi muhtemelen JByi 500K ile kullanıyor olmalarıdır.

Duncan Jeff Beck (bir blues gitar kahramanıdır bu adam, metal ile yakından uzaktan alakası yok 😉 ) için bu manyetiği tasarlarken telede kullanılacağı için ve de Jeff özellikle ısrar ettiği için (en azından bu duncan forumunda bilge kişilerin de inandığı bir hadise tam doğru mu bilemiyorum. Duncan'a bu bir çok kez soruldu adam pazarlama hadiselerinden dolayı sanırım açık ve net bir cevap vermedi hiç) bu JB manyetiği 250Kya göre yapılmış bir manyetik. Kullandığı bakır tel çok ince #44 AWG tel. Ondan dolayı JByi bu yukardaki bahsettiklerimden ayrı tutunuz.

Eğer JByi bir 59 veya JAzz ile beraber kullanacak olursanız ve ikişer vol ve ton kontrolunuz varsa işiniz kolay. jb için 300K vol, 500 K ton kullanın; 59 veya JAzz için 500Klık iki tane kullanınız. Sonucu seveceksiniz.

Yok eğer tek vol ve tek ton varsa o zaman önerim sizin tercihinize ve gitarınızın ne kadar tiz olduğuna bağlı olacak. Eğer gitar tiz ise (doğal olarak) 300K vol 500K tone kullanmak iyi olur, sap gitar tiz olduğundan çok boğulmaz. Ama gitar çok tiz değilse o zaman sapı boğmamak adına iki tane 500K kullanınız derim.

B
 
peki hocam EMG ler 25K audio potanslarla veriliyomuş baktım bendekilerde öyle, bunda yapılacak değişiklik negibi sonuç verir (bende volume ü drivedan çıkmak için kullanıyorum..)
 
Aktiflerin kendi potansları vardır çünkü onlar zaten düz akım ile (pil sayesinde) sinyali manipule ediyorlar. Aktif ve pasifleri kombine etmenin belki bir yolu vardır ama ben bilemiyorum zira çok da ilgilenmiyorum. Ama öteki çook uzun dizinin bir yerlerinde buradan bir arkadaş için emg parça numaraları bulup vermiştim doğru potanslar için eğer yanlış hatırlamıyorsam. Üşenmezseniz 100 kusur sayfadan bir bakın, bulunabilir.

B
 
vileshome demiş ki:
178 sayfa be abi ömür yetmez 🙂 yani aktif manyetikde potans değişimi çok caiz değil diyosun..

Aynen öyle! 8O

Potans değişikliğine emglerde hacet yok, zira zaten manyetikle beraber kutudan çıkıyor kullanman gereken potanslar (normal potanslar olmadığı için haliye onları bulmak zor, EMGde öyle bir güzellik yapıyor işte).

B
 
Benim aklıma şöyle bir şey geldi, (hani binlerce aktif - pasif kullanamayan kasıp da diğer pozisyona da EMG almaya çalışan adamlar salak akıl yürütemiyor ya 🙂) madem pot'ları farklı, EMG'nin ayrı potlarını takarsın, pasifin potunu da ayrı takarsın, ortak ses ya da ton düğmesi varsa iptal olur... Caiz midir? 🙂
 
DrB demiş ki:
01:

Millet tutup manyetiğin gücüne yüklenir. Ondan sonra tını ve sustain mıknatıs alanın çekiş gücü çok yüksek olduğundan bozulur. Ayrıca zaten gain bol olunca ister istemez o kadar gazlanmış bir çıkışlı manyetikten size bir dip gürültü gelir. Ve sonunda insanlar bu yok olsun diye noisegate kullanır ki bu alet bir çok doğal harminiği yok eder.

Bunun yerine amfin eğer yeterince iyi ise az çıkışlı ama sustaini ve tınıyı öldürmeyen saydam bir manyetiği (mesela 59) noisegate'in içinden geçirmeye de gerek kalmaz. Bundan dolayı bir çok kayda giren ve ton delisi olan gitarcı hiç mi hiç öyle yüksek çıkışlı manyetikler kullanmazlar. 😉

Bunları ben kendim uzun yoldan deneye deney tecrübe etmiş oldum, 1990 ile 1996 arasında aktif (sahne + kayıt) gitar çalarken. Ne zaman ki bu işi bilen bir arkadaşın lafını dinledim ve dediğini denedim kafam değişti. X2Ndi EMGlerdi ivir zıvır bütün manyetikleri satıp onun yerine daha düşük çıkışlılara yöneldim. 8)

B


Hocam dediklerinde haklısın,katılıyorum zaten bugüne kadarda çok yüksek çıkışlı bir manyetik kullanmadım gitarda nalacağım lirikleride ekipmanla ıvırla zıvırla değil kendi çalış stilimle vemeye çalıştım...

...Fakat bir yerlerde bir terslik var,ritm de güçlü tonlar veren bir gitar-manyetik ,lead a gelince dökülüyor,bu durumda benim gibi lead ağırlıklı çalan birinin deli olması için iyi bir sebep...

Benim düşüncemde madem lead ağırlıklı çalıyorum,yüksek çıkışlı bir manyetikle,ritm tonu arasında kaybolmayan parlak ve belirgin bir lead tonu elde edebilirim düşüncesiydi...

Gitarımda zaten Basswood 😀 ,durumda böyle olunca amfinin yanında bir de ciddi bir gitar sorunu çıkıyor ortaya,aklımda Dimarxzio nun evosuda var,(duncan cılar beni yiyecek şimdi 😆 ) çok yüksek çıkışlı bir manyetik değil ama Basswood ta nasıl bir sonuç verir?Bunun yanında 59' da bir yere kayıt ettim bu fikrinide değelendireceğim 😉 ...
 
Herkese selamlar!

Dream Theatre tonunu Washburn N2 'imde hangi manyetiklerle elde edebilirim? Yoksa bu gitarla baştan mı kaybediyorum?

Yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılar
 
o gitarla ton alamzsın o ton için iyi kurutulmuş ve toprakte bekletilmiş tek parça ıhlamur ağacı bir gitar(japon yapımı bir ibanez rg yada ibanez jpm yada earny ball musicman petrucci sighnature daha iyi olabilir) ve köprüde dimarzio steve's special ile neck te air norton manyetik kullanıcan. bu işin gitar kısmı sadece.....diğerlerini anlatmaya başlamayım 🙂
 

Geri
Üst