Bas ve Ekipmanı hakkında herşey

  • Konuyu açan Konuyu açan ares75
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

arkadaşlar merhaba,ben basa yeni başladım.ve bu yazılanlar sayesinde çok şey öğrendim hepinize teşekkürler...
yalnız şu slap olayını bana tam olarak açıklayabilirmisiniz?türlerini falan tam olarak tekniğini.açıklarsanız çok memnun olurum.komik gelmiş olabilir ama yeni başladım işte🙂)

gitar-washburn xb100
amp-laney hardcore max
 
EVH demiş ki:

yalnız şu slap olayını bana tam olarak açıklayabilirmisiniz?türlerini falan tam olarak tekniğini.açıklarsanız çok memnun olurum.

Kısaca...
Baş parmak (daha doğrusu başparmak eklemi veya çevresi) ile tellere vurularak uygulanan tekniğe "Thumb";

Bununla birlikte ya da ayrı olarak tellerin işaret parmağı, orta parmak ya da her ikisi ile altından çekilerek uygulanan tekniğe "Snap";

Telin çekilip bırakılması ile oluşan ve telin perdelere çarpma sesinin belirleyici olduğu tekniklere genel olarak "Slap";

İlk iki tekniğin beraber kullanımına "thumb and snap", daha sıklıkla "thumb and slap" ya da sadece "slap" adı veriliyor.

Double thump(ritmik duyuş nedeniyle) ya da double thumb ise tek telde başparmağın hem vuruş hem çekme için kullanılması...
 
Arkadaşlar,biraz kel alaka olacak ama klavyeci arıyorum Ankaralı 80ler, rock,funk,pop çalacak,ilgilenenler veya tanıdığı olanlar,mesaj atsın bi zahmet ,sevgiler...
 
Koray--tabi söylerim selamını baş üstüne 🙂 (ben de Can bu arada memnun oldum)
b2r ile kayda girmedim henüz zaten alalı 2-3 ay oldu, zuhalden aldım (Cem abi sağolsun kolaylık yaptı), gece programlarda kullanıyorum, bi kere şöyle söyleyeyim anormal güçlü bir alet, ton problemi de hiç yaşamadım. Warwick biraz tiz karakterli oldugu için (benim serinin ağacı bubinga, ordan geliyo muhtemelen), ampeg'in artırdığı hacimle güzel, kemik bir ton çıktı. sen gitar ne kullanıyorsun ayrıca b2r den memnun musun?
gorusmek uzere , saygılar
 
Maddi imkanlar kısıtlıysa ve yeterli elektronik bilgi varsa kendi "processor"ını yapmak en iyisi oluyor.
Ben ilk yaptığımın çıkış entegreleriyle oynayıp gücü düşürmüş ve uzunca bir süre kulaklıkla çalışmıştım. Sonradan sonraya bir "Boss" bas amplifikatörüm oldu ve yeni yaptığım bir "processor " ile yoluma devam ettim. Teknik anlamda ilerledikçe ihtiyaçlar artıyor,bu yüzden Boss ve Ampeg amplifikatörler tercih edilebilir. Maddi imkanlar yeterliyse wah kullanmak bass a ayrı bir renk katar.

Ayrıca "bassclef";
Warwick değişik setup lara uyum sağlayabilecek kalitede bir gitardır ve onu ampeg ile kullanmak isabet olmuş. Drive de olsa clean de olsa Ampeg'den çok güzel tonlar alabilirsin. Ayrıca Ampeg lerin ton kontrol devreleri çok yetenekli olduğundan kendi istediğin ayarları rahatça yapabilirsin. Ne mutlu sana!
 
Can Merhaba,

Ben 1999'dan beri B2R kullanıyorum, New York'tan direk alındı, voltaj uyumu sorununu önce transformatör, sonra gürültü nedeniyle aletin kendi toroidal transformatörü üzerinden(fabrikada yapıldığı gibi) çözdüm... benimki, büyük ihtimalle seninkinden farklıdır, Ampeg bir el değiştirdi o ara, dış görünüşü hatta fiyatları da çok farklıdır, ne kadara aldığını sormamda sakınca var mı?

8-9 kez B2R ile ciddi stüdyo kaydına girdim, bazıları preamfi çıkışından bazıları önceki sayfalarda yazdığım efekt rackimden... sonuçta grup müziğinde önemi olmayan, hatta başka Ampeglerde de olduğu söylenen bir gürültü vardı... gürültüden ciddi sorun yaşadım 2000 yılında stüdyoda ama onda amfi + 3 pedal+ 4 rack efektinin kombine gürültüsü devreye giriyordu.... neyse stüdyoda iş solo bas kayıtlarına gelince (evde de yapmışlığım var), sadece preamfi XLR çıkışı kullanmama rağmen, minimal de olsa noise reduction yapmak zorunda kaldım (NR hiç sevmem)... gerçi tonu etkilemedi, hatta Volkan (Detay Müzik) sağolsun (Gerçekten müteşşekkirim 😀 😀 ), yaptığı mixten sonra çok iddialı tonlar çıktı, önemli adamların solo tonları ile yarışacak düzeyde, hatta daha iyi....duyurmak için sabırsızlanıyorum... neyse sonuçta, benim B2Rde solo bas kayıtlarını etkileyebilecek, zamana göre değişen düzeyde bir dip gürültü olabiliyor, bunu sahnede algılamak imkansız, ben amfimin çıkışından tertemiz bir ses istediğim ve bu konuda biraz (fazla 😀 😀 ) takıntılı olduğum için B2Rsi olanlara soruyorum hep (sen ilksin 😀 😀 😀 ).... tabii bu gürültü bazı tüplü preamfilerinki ile karşılaştırılmaz (Ampeg, SWR dahil)...belki de benim modifikasyonumla ilgilidir, bilemiyorum.

Bunun dışında amfi gerçekten çok iyi, tondan gayet memnunum, hiç teknik sorun yaşamadım. Yine de B4Rde olan "style" kontrolünü isterdim. Bir de benim ayarlarım için biraz güçsüz kalıyor, dediğim gibi B4R ideal olurdu ama taşıma şansım yoktu o zaman... güzel amfi almışsın, güle güle kullan 😀

Bas gitar olarak Carvin kullanıyorum (2 perdeli 1 perdesiz var). Ekim-kasım ayındaki solo kayıtlarda Carvin LB70 Anniversary 4 telli perdeli (üzerinde Bartolini soapbar ve piezo sistemi var) kullandım. Carvin fiyatına göre bence en kaliteli özellikleri sunan firma, zaten baslar sipariş üzerine senin istediğim özellikleri bulunduracak şekilde üretiliyor, bir anlamda tümü el yapımı olmayan custom. Ama elektrik sistemlerini, özellikle manyetiklerini pek sevmiyorum, diğer baslarda da Bartolini ve DiMarzio var... EMG aktif manyetikli amerikan Fender deluxe jazz bassımı geçenlerde sattım, 1999dan beri Carvin yerini almıştı... Onun dışında Ibanez soundgear 808im, 2 jazz ve 2 precision basım oldu... bas, manyetik vb. bunlar hep kişisel tercih, daha doğrusu kişisel yaklaşımı en iyi uygulayacağın enstrümanı bulmakla ilgili, onun için şu alet kesinlikle iyidir demek bana doğru gelmiyor, yeter ki gelişmeyi engelleyecek özellikte olmasın. Warwick Streamer ve Thumb ile bir süre çalmışlığım hatta Dolphin Pro mu alsam diye düşünmüşlüğüm var, eminim senin bas da güzeldir ve klasik "warwick grawl" ile çalmak keyiflidir. 😀 😀 😀
 
Elimdeki Warwick'in ortalama bir serisi olsa da, devresini değiştirdikten sonra (3 band eq 🙂 ), bambaşka bir alet oldu, özellikle groove için "fat" tonlar ve Jaco'nun o patlayan jazz bass tonu (ki önünde eğilirim) nu yakalayabiliyorum, (ama gerçekten inanılmaz ağır bir gitar) B2R ye gelince acıkcası "gürültü" sorunu yaşamadım pek henüz, özellikle sahnede benimkiler dışındaki bütün ekipmanları mute yaptıktan sonra bile pek bir gürültü duyamadım, tabi bir de kayıtta denemek lazım, bir arkadaşımın SVP-PRO suyla kayda girmiştim, yanlış hatırlamıyorsam o da şikayetçiydi gürültüden, ama ev kaydı olamsına rağmen harika bir ton çıkmıştı. B4R konusunda katılıyorum sana 🙂, ama yine de SVT-5PRO tercih edilir herhalde.
adopted: teşekkür ederim, hakikaten insana şevk veriyor güzel setup la çalmak. henüz daha tamamlamadım umarım kısa zamana parayı denkleştirip düşündüğüm kurulumu yapacağım, görüşürüz..
 
suan bende cort a5 var bartolini manyetikli. gitarimi degistirmeyi düsünüyorum. 1000 euro kadar ç1kabilirim. tavsiyeleriniz nelerdir. trb veya warwick düsünüyorum. music man hakkindada bilgileriniz varsa çok iyi olur.
 
gitarimi degistirmeyi düsünüyorum. 1000 euro kadar ç1kabilirim. tavsiyeleriniz nelerdir. trb veya warwick düsünüyorum. music man hakkindada bilgileriniz varsa çok iyi olur.

Selam, ne tarz çalıyorsun, 4 telli mi alacaksın, kimleri dinlersin, nasıl bir ton hayalin var yazarsan daha fazla yardımcı olabilirim 😀

Sorduklarınla ilgili fikirlerim şunlar:
-Yamaha Türkiye'de bulunup kullananı fazla olduğundan bilinen bir marka.
İyi modelleri var ama denemeden tavsiye üzerine alma derim. Denediğinde diğer modellerin çalışına daha uygun olduğunu da farkedebilirsin (tarzına ve beklentine bağlı tabii). Geçen yıl Ankara'da Yamaha workshop'ında S. Bağcıoğlu ile çaldım... tabii kullandığımız herşey Yamaha idi...konser öncesi dükkandaki tüm basları deneyip en sevdiğimin en üst model olmadığını farkettim 😀 😀
- Warwick de iyi bir marka, çok düşük modellerini çalmadım ama 1000 euroya alabileceklerin büyük ihtimalle hoşuna gidecektir. Warwicklerin karakteristik bir ton spektrumları, çalış hisleri ve ele oturuşları vardır. Tekniğin çok özelleşmişse yabancı gelebilir, dene derim.
- Musicman de iyi alet. Onun da karakteristik bir tonu var, tek humbuckerın keyfi ayrıdır...eğer istediğin oysa, başka şey alma.

😀 😀 😀
 
Selam,
şuan barlarda pop-rock çalıyıyorum ama uğraştıgım müzik funk-jazz. 5 telli benim için daha ideal. yani yine 5 telli olacak 🙂
ken smith tonlarını çok seviyorum ama fiyattan yanınana yaklaşamıyorum 🙂
bi arkadaşımın trb-jp modelini çaldım hoşuma gitti ama tabi o jp modeli idi. normal trb nasıldır daha deneyemedim. warwick ve music man hakkında hiç bir bilgim yok.
tavsiyelerini bekliyorum. teşekkürler
 
4 telli musicman tam bir eşlik bası, ton aralığı da çok güzel bir alet, tavsiye ederim. yamaha trb II ve trbjp denedim, açıkcası ergonomi olarak harika gitarlar, zaten 1000 euro ustune cıktıgında rahatlıktan öte ton ve ağaç farkı oluyor. Koray'ın da dediği gibi, Warwick enteresan bir alet. Gitarı ilk elime aldığımda, ceviz ağacından masif bi sehpa ayağı tutuyormuşum izlenimine kapıldım, ama ele oturuyor derler ya hakikaten öyle, bir de gitarı alınca ton olayı çözümlenmiyor, daha uğraşmak lazım (ken smith alıyorsan o ayrı 🙂 ), ama Warwick tavsiye ederim, şu an Kıvılcım bayiliğini yapıyor galiba onun, ama ben Zuhal'den almıştım, zaten tekti. thumb bolt-on ve daha üst seriler başarılı tabi ki, ama RockBass olayına dikkat et, ucuz bir seri çıkarmışlar, fiyatlar da inanılmaz düşük, denemedim ama "Warwick" soundu çıkacağını pek sanmıyorum.
yine de tek tek dene bence, ben gitar için istanbula gittim iki gün iki gece dolaştım her yeri, sonra gelip ankara'dan aldım 🙂, ama en azından aklımda kalmamış oldu.
görüşmek üzere
 
bi arkadaşımın trb-jp modelini çaldım hoşuma gitti ama tabi o jp modeli idi.

Eğer JP ise biraz farklıdır, JP'nin bir de yeni versiyonu var, onda da elektrik sistemi ve diğer bazı küçük farklılıklar var. Çaldığın bas o ise daha da farklı olabilir...

Anladığım kadarıyla kesinleşmiş bir ton ve çalış/tarz yaklaşımı yerine genel olarak kaliteli, hangi yöne gidersen git yolda bırakmayacak bir enstrüman istiyorsun. Bu çok daha avantajlı; yerinde olsam gidip Ibanez, Yamaha ve Warwick'in paramın yettiği tüm 5 telli modellerini dener ve sonuç olarak kendime en yakın hissettiğim bası alırdım... Keyifli bir süreç, yerinde olmak isterdim 😀 😀 😀
Kolay gelsin, umarım canavar bir basın olur en kısa zamanda 😀 😀 😀 😀

Bu arada Can'ın İstanbul'a gitme olayı da aklında bulunsun, orada da iyi şeyler olabiliyor.....
 
JAGLAR,Direk sana bi bass öneriyim denemeden git al ömrün boyuncada başka bass alma🙂
YAMAHA TRB1005, fiyatı 900euro Koraye'nin dediğine katılıyorum benimde kimi üst modeller hoşuma gitmedi.Ama bu bass arazi aracı gibi her ortamda düzgün ton ve volume çıkarıyor,dağ tepe dinlemiyo anlıycan🙂Ankaralıysan panmüzik ve trio müzikte var hatay sokakta.git dene dua'nı alıcam eminim🙂)
musicman'e gelince bu tarz basslar tartışılmaz diyorum ama pahalı söyliyim🙂
Warwick'e gelince yanlış anlaşılmasın ama pek benim anlayışıma uymadı denediklerim cıngır cıngır mid'li mid'li geldi tonları,bi grupla çalarken müziği doldurmaz bence.sevgiler...
 
ya beyler benim kafam karıştı🙂Çarşamba gangband'i dinledim,can'ın ton benim hoşuma gitti.Şöyle bi durum var,head alınca bi de cabin almak lazım epey bi para tutar sanırım.1000$mış B2R.ne kadar'a getiriyolar 4x10 biliyomusunuz?
 
ne kadar'a getiriyolar 4x10 biliyomusunuz?

Modeline göre ciddi anlamda değişiyor, tabii hepsi el altında hazır olmadığı için kişinin kendi sistemi ile denemesi de çok zor; aslında biraz kumar gibi... hani bilinen marka iyidir demek zorunda kalıyorsun bir noktada... mesela Ampeg'lerin çok belirgin, dolduran bas frekansları var ama çok temiz, hi-fi tonlardan hoşlanan biri olarak bana ne kadar uygun olacak emin olamıyorum... ama içimden de "Ampeg Ampeg'dir!!!" diye geçiyor 😀 😀 😀 ... kabin almadan iyi araştırmak, ayrıca söyleyen kişilerin ton anlayışlarını bilmeden her yorumu ciddiye almamak lazım bence...
 

Geri
Üst