Hangi elektro gitarı alsam? Yeni başlayanlar için tavsiye başlığı

İşte benim de üzerimde durduğum konu doğru ekipmanı bulmak.. Ve belki de o ekipman ile çok uzun senelerimi geçirmek.. Elbette farkındayım gitar şampuan gibi değil.. Fakat konunun daha başında da bahsettiğim gibi aradığım şey iyi bir drive, iyi bi clean.. Emg lerin clean tonu beni çok rahatsız ediyordu. Hele ki lambalı amfi ile direk kırılan bi clean i var. crunch mı çalıyorsun clean de misin belli değildi? Sesteki bozulma derken,, mesela lambalının tadı çok farklı..Daha parlak, daha canlı , daha tatlı tonlara sahip.. her neyse konumuz gitar.. Şuan elimdeki tüm varlığı seferber ediyorum. Bu yüzden doğru ekipmanı bulmaya çalışıyorum. Deneme şansım var. Ama bir mağazanın ortasında gitarı ne kadar deneyebilirsiniz tartışılır.
 
İşte benim de üzerimde durduğum konu doğru ekipmanı bulmak.. Ve belki de o ekipman ile çok uzun senelerimi geçirmek.. Elbette farkındayım gitar şampuan gibi değil.. Fakat konunun daha başında da bahsettiğim gibi aradığım şey iyi bir drive, iyi bi clean.. Emg lerin clean tonu beni çok rahatsız ediyordu. Hele ki lambalı amfi ile direk kırılan bi clean i var. crunch mı çalıyorsun clean de misin belli değildi? Sesteki bozulma derken,, mesela lambalının tadı çok farklı..Daha parlak, daha canlı , daha tatlı tonlara sahip.. her neyse konumuz gitar.. Şuan elimdeki tüm varlığı seferber ediyorum. Bu yüzden doğru ekipmanı bulmaya çalışıyorum. Deneme şansım var. Ama bir mağazanın ortasında gitarı ne kadar deneyebilirsiniz tartışılır.

PRS'ler güzel gitarlar. Ama bazen karakter olarak LP ile stratın çok fazla arasında kalıyorlar gibi geldi bana. Belki de kullanılan amfiye göre ortaya çıkan bir durumdur.

Beri yanda Jackson ve Charvel fazla göze batmasa da denemeye değer, kendi karakteri olan gitarlar.

Bunlar az çok aradığın versatilliği verir gibi geliyor bana. Ibanezler ili ilgili çok tecrübem olmadığı için susma hakkımı kullanıyorum.
 
@geniusxburhan verdiğin tarz aralığı birbirine çok uzak mesafeler. "clean jazz dan >>>>blues>>>> prog rock a" dedin 🙂
Örneğin single coil bir telecaster ya da strat ile çıkabileceğin belli seviyede overdive vardır. Sonrasında aldığın ses çamurlaşmaya bulanıklaşmaya başlarken, Humbuckerli bir superstrat da da düşük gainlerde ve clean tonlarda duyacağın doygunluk seni diğerine göre tatmin etmez. Tam tersi cansız ve hacimsiz olacaktır. O nedenle şampuan örneği verdim. Eğer çalımı, ergonomisi rahat olsun deseydin konu başka olurdu.
 
Şimdi ... eğri oturalım doğru konuşalım ...

Doğru ekipman dediğin çok uzun bi konudur, ve sonu yoktur. Yıllar geçer elinde bi Ibanez, bi Gibson, bi Fender, bi Yamaha (veya adı her neyse) kalır ve hepsinden ayrı bi keyif alırsın. Doğru ekipman kendini en iyi dışa vurabildiğin malzemedir. Bak malzeme diyorum ... odun bile olur ... takmayın bu kadar. Sen sanatını yap, kimse elindeki dahtanın markasına bakmıycak emin ol ...
 
Ergonomik açıdan kesinlikle Les Paul veya Ibanez Artist serisi veya Yamaha kalın sap ... ciddiysen yani gitar çalmak konusunda.

Bahsettiğim gitarların klavyeleri insanı gitarı doğru tutmaya zorlar resmen.
 
Şimdi ... eğri oturalım doğru konuşalım ...

Doğru ekipman dediğin çok uzun bi konudur, ve sonu yoktur. Yıllar geçer elinde bi Ibanez, bi Gibson, bi Fender, bi Yamaha (veya adı her neyse) kalır ve hepsinden ayrı bi keyif alırsın. Doğru ekipman kendini en iyi dışa vurabildiğin malzemedir. Bak malzeme diyorum ... odun bile olur ... takmayın bu kadar. Sen sanatını yap, kimse elindeki dahtanın markasına bakmıycak emin ol ...
Doğrusu 100 tl lik odun gitarla da çaldım, şuan elimde olan ve ona bağlı olduğum sapı bozuk klasik gitarla da çaldım. epiphone la da çaldım. orta segment ibanez ile de çaldım. Sonuç olarak arada olan uçurumlardı. Çok mükemmelim iyiyim diyip bir ego gafletine düşmek istemiyorum. Zira ömürlerini vermiş üstadlar çevremizde. Lakin gitar kanımca çalımı , yeteneginin gelişimini ve onu yönetmeni çok etkiliyor.
 
Amma yaptın ha ... tabi ki şampuan değil, Robert Johnson ne marka gitar çalıyordu? Mesela ona Explorer verseydik daha mı az çalardı?

Sağlam gitar, sağlamdır, Fender'in de dandiği vardır Gibson'un da, önemli olan onu tutan elin bastığı notadır ... bence yani ...

Gitar tarzı belirlemez, aramızdan herhangi birinin adına yapılmış gitar yoksa hiçbirimiz adına gitar yapılacak kadar virtiyöz sayılmayız, ki adına gitar yaptırmak da iş değil bugün ... uzat da uzat ...

Uzun lafın kısası, hepinizden daha fazla iş/müzik duymak istiyoruz, gerekirse gitarı hediye ederiz.

Cem.
son cümleyi çok beğendim bu arada 🙂
 
Doğrudur ... ama ben çarpılmış kıvrılmış klavyelerden bahsetmiyorum, doğru notayı versin yeter. Gerisi tahtanın tınısına kalır onu bulmak da ömür sürer. Bak, ilk gitarım 1961 Gibson SG idi, sonra 1973 Strat edindim, şimdi kore squier II ve çin Squier çalıyorum. 1977 ibanez artist, 1984 strat yatıyo. Bilmem 10 sene sonra ne derim ... anlatabildiğimi sanıyorum. Yani klavyesi düzgün bi gitarın diğer bi gitara üstünlüğü yoktur. Kimi sarışın sever kimi kumral ...
 
Benim önerim:

1 ay önce bende benzer bir dertten müzdariptim. Hem blues a gidecek hem de klasik rock ve az da olsa heavy tonlari alabileceğim bir gitar arıyordum. Arastirdim biraz ve PRS SE Custom 24 kısmet oldu. Klavyeside cok rahat ve tonlarida tam istedigim gibi.. Bangır bangır köprüde ton alırken neck pozisyonda blues tonlari aliveriyorsun 🙂. Şuanda bana fazlasiyla yetiyor. Tavsiyemdir.
 
Shechter Omen Xtreme 7 kullanıyorum. Şimdiye kadar kullandığım tek shechter olduğu için tüm shechter'ler böyledir anlamı çıkmasın. Çok çeşitli marka ve modelde 6 telli kullandım, orta halli bi 7 telli alayım, oktav aralığım genişlesin dedim. Beklediğimden çok daha fazlası geldi.
Artıları:
Push-pull pot sayesinde gayet geniş ton aralığı (Aynı gitarla misket te çaldım, blues da, metal de (elbette o tarzlar için üretilmiş gitarlardan alabileceğin tondan bi miktar ödün vermen gerekiyor, onlar %100 ise bu %85-90)(ayrıca 14 pedallık gayet geniş bi set kullanıyorum. bu da istediğim tonu almada etkili olabilir.)(tonal olarak sağır olabilirim, çünkü forumlardaki arkadaşlar olmaz öyle şey dedikçe kendimden şüphe etmeye başladım.)
7 teli olması (oktav aralığı mevzusu)
Tel yüksekliği (neredeyse perdelere sıfır ve cızırtı yok ve tekrar ediyorum her shechterda aynı şey gecerli olmayabilir.)
Sap rahatlığı (kişiye göre değişir ve kabul etmek lazım bi ibanez değil. (ibanez kişisel zevk ve görüşümdür.) ibanez %100 ise bu %85-90 ancak 7 telli geniş olur zorlanırım diyodum. zorlanmadım.)
Maun gövde (yüksek sustain)

Eksileri
Floyd rose olmaması (bana göre en büyük eksiği)
Maun gövde (ayakta calabilme sürem yarım saat. sonra belim ağrıyor.)
Tuse sertliği (kullandığım tellerden olabilir.)

Belirttiğim düşünceler yalnız ve yalnız bana ait kişisel gözlemlerim sonucu elde ettiğim görüşlerdir. kimse tarafından benimsenmesi veya çürütülmesi amacı taşımamaktadır. Bu kadar yazıyı döşenme amacım tamamen "Söylediğin gitarlar da eminim güzeldir ama bak böyle de bi gitar var?" düşüncesini iletebilmektir.
Saygılarımla
S. M. Kalgay
 

Geri
Üst